صحبت اصلی نشست خبری پس از بازی منچسترسیتی و آرسنال حمایت پپ گواردیولا از فعالان سیاسی طرفدار همه‌پرسی استقلال کاتالونیا بود.

حمایت گواردیولا از زندانی‌های کاتالونیا/ اول انسان هستم بعد مربی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایلنا، گواردیولا به حمایت از آنها یک روبان زرد روی کتش زد و همین باعث شد اتحادیه فوتبال او را جریمه کند. با این حال او گفته دست از این کار برنمی‌دارد.

گواردیولا می‌گوید: «اگر قوانین را زیر پا گذاشته‌ام این را می‌پذیرم. من این جریمه را می‌پذیرم. چهار نفر در زندان هستند،و دیگران خارج از کاتالونیا به سر می‌برند و اگر برگردند آنها هم زندانی خواهند شد اما من پیش از آنکه مربی باشم، انسان هستم. شما در بریتانیا، برگزیت (همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا) را داشتید، شما به اسکاتلند اجازه همه‌پرسی استقلال را دادید. چیزی که مردم می‌خواهند همین است.» او درباره برد تیمش هم گفت که از نتیجه راضی است اما به دنبال قهرمانی‌های دیگر هم هست: «این برد مهمی است. قهرمانی‌های مهم‌تری هم در پیش داریم اما از این برد بسیار خوشحالیم. تبریک به همه. بسیار مهم بود که پس از شکست مقابل ویگان در جام حذفی، این جام را فتح کنیم. ما در آن بازی هم خوب بودیم اما نتوانستیم صعود کنیم. حالا باید روی لیگ برتر تمرکز و تلاش کنیم بازی‌های باقیمانده را ببریم.»