دیدار تیم‌های پرسپولیس و پدیده با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان برانکو خاتمه یافت تا پرسپولیس قهرمان لیگ ایران شود.

پرسپولیس برای دومین سال پیاپی این بار در مشهد مقدس قهرمان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ، در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های فوتبال پدیده و پرسپولیس از ساعت 17 در ورزشگاه ثامن برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با برتری یک گلی شاگردان برانکو ایوانکویچ همراه شد تا پرسپولیسی‌ها بالاخره و برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شوند.

وحید امیری در دقیقه 77 گل پرسپولیس برابر پدیده به ثمر رساند.

دقیقه ۷: رفت و آمد توپ در محوطه جریمه با دفع ناقص پرسپولیسی‌ها به معین عباسیان رسید که ضرب روپا و سرضرب این بازیکن با واکنش بیرانوند و به کرنر رفت تا شاگردان مهاجری خالق نخستین موقعیت خطرناک این دیدار باشند.

دقیقه ۱۵: در فاصله بیست متری از دروازه پدیده خطایی به سود پرسپولیس اعلام شد که حسین ماهینی پشت توپ قرار گرفت که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: حرکت فرشاد احمدزاده از سمت راست با سانتر این بازیکن همراه شد که مدافعان پدیده توپ را به طور ناقص دفع کردند و در ادامه نیز شوت چکشی علیپور در اختیار جلالی‌راد قرار گرفت.

دقیقه ۱۸: تعارف محمد انصاری و بیرانوند در محوطه جریمه پرسپولیس باعث شد تا خلعتبری از این فرصت استفاده کند و توپ را با ضربه‌ای آرام روانه دروازه کرد اما حسین ماهینی توپ را از روی خط برگشت داد.

دقیقه ۲۹: پرتاب اوت ماهینی، امیری را در محوطه جریمه پدیده صاحب توپ کرد که پاس در عرض این بازیکن، دروازه خالی را مقابل کامیابی‌نیا قرار داد که ضربه این بازیکن با بی‌دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: ضربه شروع مجدد بیرانوند، وحید امیری را در موقعیت تک به تک قرار داد و تعلل این بازیکن موجب شد مدافعان سر برسند. این پایان کار نبود چون سانت امیری در شش قدم به علیپور رسید که مهاجم پرسپولیس در کمال ناباوری توپ را به بیرون زد.

نیمه دوم

دقیقه ۵۲: خطای هند توسط وحید امیری به روی دروازه پدیده ارسال شد که توپ در شلوغی محوطه جریمه به کامیابی‌نیا رسید که شوت محکم این بازیکن با وکنش زیبای جلالی راد برگشت داده شد و ضربه سر احمدزاده در توپ برگشتی را خانزاده از روی خط دروازه برگشت داد.

دقیقه ۵۳: توپ در پشت محوطه جریمه به نعمتی رسید که شوت از راه دور این بازیکن با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸: کار ترکیبی پرسپولیسی توپ را در پشت محوطه جریمه باز هم به نعمتی رساند که شوت از این بازیکن به راحتی در دستان جلالی راد قرار گرفت.

دقیقه ۶۴: ضربه ایستگاهی به نفع پدیده در فاصله‌ای 35 متری از دروازه اعلام شد که شوت پرقدرت قاضی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: رضا صدری جای محمدرضا خلعتبری را در ترکیب پدیده گرفت.

دقیقه ۷۲: احمد نورالهی به جای نعمتی وارد زمین شد.

دقیقه ۷۷: سانتر صادق محرمی از سمت راست روی سر وحید امیری نشست که ضربه سر چکشی و محکم این بازیکن با اشتباه جلالی راد وارد دروازه شد تا امیری زننده گل قهرمانی شاگردان برانکو در لیگ هفدهم باشد.

پرسپولیس با این پیروزی 60 امتیازی شد و 3 هفته زودتر، قهرمانی لیگ هفدهم را جشن گرفت. پدیده هم با 26 امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.

ترکیب پدیده: سعید جلالی راد، رضا ناصحی، حسین مرادمند، محمدرضا خانزاده، مرتضی منصوری، سالار افراسیابی، اکبر صادقی، محمدرضا خلعتبری، معین عباسیان، امین قاسمی نژاد و محمد قاضی

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، سیامک نعمتی و علی علیپور