یوپ هاینکس با حضورش در بایرن مونیخ شرایط این تیم را بهبود می‌بخشد و جان دوباره‌ای به آن می‌دهد.

مردی برای تمامی فصول/  کسی که  به بایرن جان دوباره داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از آس، زمانی که یوپ هاینکس برای چهارمین بار پیشنهاد باشگاه بایرن مونیخ را قبول کرد و به خانه قدیمی‌اش بازگشت ترجیح داد در هتل اقامت کند چون می‌دانست این یک سفر رفت و برگشت است. سرمربی آلمانی در اواسط فصل جانشین کارلو آنچلوتی شد تا پایان فصل هدایت بایرن مونیخ را برعهده بگیرد. زمانی که هاینکس به عنوان سرمربی تیم آلمانی معرفی شد، بایرن با پنج امتیاز کم‌تر نسبت به صدرنشین (دورتموند) در رتبه دوم قرار داشت اما این تیم با حضور سرمربی آلمانی توانست در پنج هفته‌ به پایان بوندسلیگا فاتح این رقابت‌ها شود. بایرن هم‌چنین به فینال جام حذفی رسیده است و در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. آن‌ها می‌توانند مانند سال 2013 سه گانه را کسب کنند.

هاینکس که سابقه هزار بازی (به عنوان سرمربی) دارد در فینال لیگ قهرمانان اروپا به همراه بایرن 2012 مغلوب چلسی شد اما اولی هوینس، سرمربی آلمانی را حفظ کرد. هاینکس پاسخ این حمایت را داد و سال بعد بایرن سه گانه را فتح کرد. این تیم 46 بازی از 54 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت. 151 گل به ثمر رساند و در نیمه نهایی با نتیجه‌ هفت بر صفر (بازی رفت و برگشت) بارسلونا را تحقیر کرد. با وجود کسب سه گانه هاینکس، بایرن را ترک کرد و پپ گواردیولا جانشین او شد.

تاثیر هاینکس "برای افراد زیادی قابل هضم نیست. سرمربی 72 ساله در حالی در بوندسلیگا موفق عمل می‌کند که بخش زیادی از سرمربی‌های حاضر در این رقابت‌ها کم‌تر از 40 سال دارند. رمز موفقیت هاینکس چیست؟ روزنامه‌ بیلد در این باره نوشت: خیلی ساده است. او دوباره آرین روبن و فرانک ریبری را در کناره‌ها گذاشت و آلابا را در دفاع چپ قرار داد. هم‌چنین خاوی مارتینس را در میانه میدان جای داد تا زوج شوان اشتایگر شود و با چنین روشی سه گانه را به دست آورد.

سرمربی پس از این که دوباره به بایرن بازگشت، می‌دانست چگونه از مهره‌های مهم تیمش استفاده کند کاری که آنچلوتی نتوانست انجام دهد. او از اکتبر 2017 در 35 بازی هدایت بایرن را بر عهده داشت و 31 پیروزی، دو تساوی و دو شکست (۱۰۶ گل زد و 27 گل دریافت کرد) را به ثبت رساند. هاینکس با سیستم۱-۴-۱-۴ باعث شد مولر فضای بیش‌تری پیدا کند. او هنوز هشت بازیکن از سیستمی که سه گانه را فتح کرد در اختیار دارد. مانوئل نویر، بواتنگ، داوید آلابا، رافینیا، خاوی مارتینس ، فرانک ریبری، آرین روبن و مولر هنوز هم برای بایرن بازی می‌کنند.

هاینکس در بایرن مانند مولونی برای رئال مادرید است. او برای چهارمین بار است که برای کمک به این تیم به بایرن پیوسته است. نخستین دورانش در سال 1987 آغاز شد و در سال 1991 به پایان رسید. او در سال 2009 جانشین یورگن کلینزمن شد تا فصل را به پایان برساند. پس از دو سال (۲۰۱۱) دوباره به تیم آلمانی بازگشت و سه گانه را فتح کرد. او زمانی که فصل جاری به پایان برسد سکان هدایت تیم آلمانی را به نیکو کواچ خواهد سپرد و به شهر خود یعنی مونشن گلادباخ باز خواهد گشت.