نوشتار بهتاش فریبا در هفته نامه مثلث:

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مثلث: به نظرم آنچه ‌درباره تیم‌ملی امید اهمیت زیادی داشت، این بود که خیلی زود سرمربی خودش را بشناسد و تکلیف نیمکت فنی‌اش روشن شود. فدراسیون فوتبال انتخاب خودش را انجام داده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در واقع نمی‌توانیم فعلا درباره کرانچار و ‌آینده تیم‌ملی امید قضاوتی داشته باشیم اما همان‌طور که عرض کردم روشن شدن تکلیف این تیم را باید به فال نیک بگیریم. به هر حال فدراسیون هم باتوجه به داشته‌ها و سلیقه و روشی که دارد دست به انتخاب کرانچار زده است. تیم‌ملی امید ایران می‌بایست پاسخ انتظارات مردم را بدهد. قانونی که باعث شد هر باشگاه حتما از بازیکنان امید خود در رده بزرگسالانش استفاده کند امروز مفید بودن خود را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که می‌توانند در تیم ‌ملی امید بازی کنند اما در عین حال چون با تیم‌های بزرگسالان تمرین و بازی کرده‌اند از تجربه بالایی برخوردارند.

 به همین دلیل من فکر می‌کنم با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توان تیم خوبی را مهیا کرد تا امیدهای ایران بتوانند در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتایج خوب و قابل قبولی کسب کنند. از طرفی دیگر ما با یک مربی کروات طرف هستیم که به خوبی فوتبال ایران را می‌شناسد. درست است که نتایج اخیر زلاتکو کرانچار در فوتبال ایران خوب نبوده و او از عملکرد خیره‌کننده‌ای که در مقطعی با سپاهان داشت فاصله زیادی گرفت و در نهایت مجبور به جدایی از فوتبال ایران شد اما ‌باید این فاکتور ویژه را برای این مربی قائل باشیم که او به خوبی فوتبال ایران را می‌شناسد. در پرسپولیس و سپاهان کار کرده ‌و من معتقدم این فاکتور به او کمک می‌کند که بهتر بتواند با تیم ‌ملی امید کار کند.

 فراموش نکنیم یک تیم برای رسیدن به موفقیت به فاکتورهای خاصی نیاز دارد که یکی از آنها به انتخاب درست سرمربی برمی‌گردد. اگر فرض کنیم که کرانچار بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ‌ملی امید ایران است در عین حال نباید فراموش کنیم که امیدها به بازی‌های تدارکاتی قوی نیاز دارند.

همچنین اردوهای خوبی برای این تیم باید تشکیل شود تا بتوانند در شرایطی حرفه‌ای وارد بازی‌های آسیایی جاکارتا شوند. در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشیم که طلسم ناکامی‌های تیم‌ ملی امید شکسته شود. به هر حال همه ما باید امیدوار باشیم که این‌بار کرانچار بتواند با امیدهای ایران کار ویژه‌ای انجام دهد و نتایج قابل قبولی کسب کند.