بارسلونا و رئال مادرید در حالی برای دویست و سی هشتمین بار به مصاف هم می‌روند که این دیدار در قهرمانی لالیگا بی تاثیر است.

دویست و سی هشتمین ال‌کلاسیکو؛ بدون حساسیت، سرشار از هیجان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از آس، بارسلونا یک‌شنبه شب در هفته‌ سی و ششم لالیگا به مصاف رئال مادرید می‌رود تا دویست و سی هشتمین ال کلاسیکو برگزار شود. سفیدپوشان در این مدت به 95 پیروزی دست یافتند و بارسا توانست 93 بار تیم مادریدی را شکست دهد، 49 دیدار نیز با تساوی به پایان رسید. نوکمپ امروز در حالی میزبان ال کلاسیکو است که تیم کاتالانی 43 بار در این ورزشگاه پیروز شده است. 19 بار ال کلاسیکو در نوکمپ با تساوی به پایان رسیده است و 20 بار مادرید توانسته است در این ورزشگاه پیروز شود.

در تمام بازی‌های ال کلاسیکو 786 گل به ثمر رسیده است که سهم مادرید 399 و بارسلونا 387 گل است. نخستین گلی که امروز تیم مهمان به ثمر برساند، چهارصدمین گل برابر بارسلونا خواهد بود. مادرید تنها برابر تیم‌های اتلتیکومادرید (۴۶۳ گل)، اتلتیک بیلبائو (۴۳۷ گل) و سویا (۴۰۵ گل) به این رقم رسیده است.

سفیدپوشان نخستین تیمی هستند که می‌توانند 400 گل در تاریخ 119 ساله بارسلونا به ثمر برسانند. پس از مادرید، اتلتیکو (۳۴۴ گل) ، اتلتیک (۳۲۰ گل)، والنسیا (۳۲۰ گل) و ‌اسپانیول (۲۹۱ گل) بیش از دیگر تیم‌ها دروازه‌ آبی‌ اناری‌ها را باز کردند.

نخستین گل مادرید برابر بارسلونا توسط آرتور جانسون انگلیسی در سال 1902 به ثمر رساند. صدمین گل به نام سابینو باریناگا (۱۹۴۸) ثبت شد، خنتو در سال 1966 دویستمین گل را به ثمر رساند و گل 300 را زامورانو در سال 1993 وارد دروازه بارسا کرد.

دیدار امشب برای بارسلونا از یک جهت اهمیت دارد. این تیم می‌تواند به رکورد خیره کننده‌اش در شکست ناپذیری ادامه‌ دهد. آبی اناری ها تنها نباید در چهار بازی باقی مانده مغلوب شوند تا سومین قهرمان بدون شکست لالیگا باشند. پیش از این اتلتیک بیلبائو در فصل 30 - 1929 (مسابقات 18 هفته‌ای) و رئال مادرید در فصل 32 - 1931 (مسابقات 18 هفته‌ای) توانسته بودند این رکورد را به ثبت برسانند. در دیگر لیگ‌های اروپایی پرستون نورث‌اند (فصل ۸۹- ۱۸۸۸)، میلان (فصل 92 - ۱۹۹۱)، آرسنال (فصل 04 - ۲۰۰۳) و یوونتوس (فصل 12 - ۲۰۱۱) به این رکورد دست یافتند.

مادرید نیز یک رکورد قابل توجه در این فصل به ثبت رسانده است. سفید پوشان در خانه قهرمان لیگ یک فرانسه یعنی پاری ‌سن‌ ژرمن 2 بر یک پیروز شدند و توانستند بایرن مونیخ، قهرمان بوندسلیگا را در آلیانس آره‌نا با نتیجه‌ مشابه شکست دهند. این تیم قهرمان احتمالی سری A یعنی یوونتوس را نیز در خانه‌اش با سه گل مغلوب کرد. شاگردان زیدان در سوپر جام ‌اسپانیا توانستند بارسا را 3 بر یک شکست دهند. مادرید تاکنون توانسته است یک پوکر در این زمینه به ثبت برساند و چهار قهرمان را در خانه‌شان شکست دهد.

نکته قابل توجه ال کلاسیکوی برگشت در این است که تقابل دو تیم تاثیری در قهرمانی در لالیگا ندارد.

ایسنا