ذوب‌آهن با شکست استقلال به صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امیدوار شد.

اصفهان| رحمتی مغلوب ولسیانی شد؛ ذوب‌آهن 90 دقیقه تا صعود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، دیدار رفت تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:15 امروز و با قضاوت داور ژاپنی در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد.

ذوب‌آهن این دیدار را با ترکیب اولیه رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، محمد ستاری، گئورگ ولسیانی، حمید بوحمدان، بختیار رحمانی، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی سوارز آغاز کرد و خالد شفیعی که در تمرین روز گذشته این تیم مصدوم شد، در لیست 18 نفره تیمش قرار نداشت تا بزرگ‌ترین غایب ذوب‌آهن در این مسابقه باشد.

در سمت مقابل هم مامه تیام، مهاجم تأثیرگذار استقلال در ترکیب این تیم حضور نداشت و آبی‌پوشان این مسابقه را با ترکیب اولیه سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، فرشید باقری، سرور جپاروف، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی آغاز کردند.

در دقیقه 5 نخستین موقعیت جدی بازی نصیب استقلال شد، اما واکنش مناسب رشید مظاهری مانع گل شدن توپ شد و در ادامه نیز مدافعان ذوب‌آهن این توپ را از محوطه جریمه دور کردند.

در دقیقه 16 دروازه ذوب‌آهن بار دیگر با خطری جدی دیگری مواجه شد و با اشتباه رشید مظاهری می‌رفت دروازه سبزپوشان باز شود که با برخورد توپ به تیرک دروازه این اتفاق نیفتاد.

در دقیقه 19 امیر قلعه‌نویی دست به انجام یک تعویض زودهنگام زد و قاسم حدادی‌فر را به جای محمد ستاری به زمین فرستاد تا ذوب‌‌آهن تغییر تاکتیک دهد.

در دقیقه 20 کی‌روش استنلی سوارز در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که البته ترجیح داد به جای شوت‌زنی، توپ را در اختیار هم‌تیمی خود بگذارد که محمدرضا حسینی نتوانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند.

در دقیقه 21 کرنر ارسالی سرور جپاروف با ضربه سر آرمین سهرابیان همراه شد، اما این ضربه با فاصله زیاد از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

در دقیقه 36 قاسم حدادی‌فر شوتی سرکش و از راه دور راهی دروازه استقلال کرد که سیدمهدی رحمتی با واکنشی سریع مانع فرو ریختن دروازه تیمش شد.

در دقیقه 41 و پس از برخورد وحید بوحمدان و سرور جپاروف، بین بازیکنان 2 تیم درگیری به وجود آمد که با دخالت داور و کاپیتان‌های 2 تیم به پایان رسید. در این دقایق جو ورزشگاه کمی متشنج شد و تماشاگران 2 تیم علیه تیم حریف شعار سر دادند.

در دقیقه 43 وینفرد شفر مجبور شد یک تعویض اجباری انجام دهد و علی قربانی را جایگزین داریوش شجاعیان کرد.

در دقیقه 44 سرور جپاروف یک ضربه آزاد را به سمت دروازه ذوب‌آهن روانه کرد که به سر مرتضی تبریزی ساییده شد و نزدیک بود دروازه ذوب‌آهن با گل به خودی باز شود که این بار هم رشید مظاهری دروازه تیمش را نجات داد. در نهایت نیز نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید تا 2 تیم خود را برای نیمه مربیان آماده کنند.

در دقیقه 52 با خطای محمد نژادمهدی روی بازیکن استقلال، یک ضربه آزاد به سود استقلال اعلام شد، اما ارسال مستقیم امید ابراهیمی را رشید مظاهری دور کرد.

در دقیقه 54 و با سانتر حمید بوحمدان، ذوب‌آهن به شکل جدی روی دروازه استقلال خطرساز شد، اما مهدی رحمتی توپ را از روی خط دروازه استقلال برگشت داد تا آه از نهاد تماشاگران ذوب‌آهن بلند شود.

امیر قلعه‌نویی در دقیقه 67 دومین تعویض خود را هم انجام داد و محمدرضا عباسی را جایگزین مرتضی تبریزی کرد تا شاید این تغییرات تیمش را در خانه به گل برساند.

در ادامه بازی از تب و تاب اولیه افتاد و استقلالی‌ها که یک تساوی در اصفهان هم نتیجه خوبی برایشان محسوب می‌شد، به لاک دفاعی فرو رفتند و سعی در بهره بردن از ضد حملات داشتند.

در دقیقه 85 قلعه‌نویی آخرین برگ برنده خود را هم رو کرد و ربیع عطایا را به جای سید محمدرضا حسینی به میدان فرستاد.

در این دقایق و در هنگامی که ذوب‌آهن صاحب یک ضربه آزاد شده بود، بین بازیکنان درگیری به وجود آمد که کارت زرد دوم و اخراج محمد نژادمهدی را به دنبال داشت. کی‌روش سوارز پشت این ضربه آزاد قرار گرفت و شوت سرکش او را مهدی رحمتی برگشت داد.

در ادامه و با خطای هند روزبه چشمی، داور نقطه پنالتی را نشان داد و گئورگ ولسیانی مأمور زدن این پنالتی شد. ولسیانی پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا ذوب‌آهن بالاخره بتواند دروازه استقلال را باز کند.

این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر ذوب‌آهن به پایان رسید. دیدار برگشت 2 تیم سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.