تیم ملی فوتبال آلمان با گل دقیقه 95 «تونی کروس» برابر سوئد به پیروزی دو بر یک دست یافت تا امیدهایش برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی 2018 افزایش یابد.

خوش شانسی آلمان در دقیقه 95
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا؛ تیم ملی فوتبال آلمان مدافع عنوان قهرمانی جهان از ساعت 22 و 30 دقیقه شنبه شب در شهر «سوچی» به مصاف سوئد رفت و در حالی که با یک گل از حریف عقب بود و در دقایق پایانی با یک بازیکن کمتر به کار ادامه داد، صاحب برتری دو بر یک شد.
ژرمن ها که در بازی نخست خود برابر مکزیک با شکست یک بر صفر زمین را ترک کردند برای افزایش شانس صعود خود باید سوئد را شکست می دادند و همین امر سبب شد تا شاگردان «یواخیم لو» بازی را سراسر تهاجمی آغاز کنند.
این تیم می توانست در دقیقه سوم به گل دست یابد که «دراکسلر» با بی دقتی یک بخت طلایی گلزنی را از دست داد.
در دقیقه 11 و در ضد حمله ای سریع «مارکوس برگ» در مصاف تک به تک به دروازه بان آلمان در آستانه گلزنی قرار گرفت و در حالی که به نظر می رسید با بی احتیاطی و خطای «رودیگر» سرنگون شد، داور لهستانی اعتقادی به این مساله نداشت.
حتی سیستم «ویدئو چک» مورد استفاده قرار نگرفت تا اعتراض شدید سوئدی ها را در برداشته باشد.
در ادامه سوئدی ها بر روند بازی تسلط بیشتری پیدا کردند و در دقیقه 32 «اولا تیوونن» در محوطه آلمان صاحب موقعیت شد و توپ را از بالای سر «مانوئل نویر» درون دروازه آلمان جای داد.
در دقیقه 37 نوبت به آلمان ها رسید تا در آستانه گلزنی بگیرند که این بار «روبین اولسن» دروازه بان سوئد، ناجی تیمش شد.
در دقیقه 42 و 45 نیز سوئدی ها می توانستند خیال خود را از بابت پیروزی راحت کنند که ضربات آنان به تور دروازه آلمان نرسید.
در آغاز نیمه دوم شاگردان «یواخیم لو» که در آستانه حذف بودند با شجاعت بیشتری کار را دنبال کردند و در دقیقه 48 «مارکو رویس» کار را به تساوی کشاند.
سپس آلمانی ها که نمی خواستند در آستانه حذف قرار بگیرند بر شدت حملات خود افزوده، اما در زدن ضربات آخر بی دقت نشان دادند.
همین امر سبب شد تا سوئدی ها از فشار حملات آلمان خارج شده و خودی نشان دهند.
در دقیقه 82 «جروم بواتنگ» مدافع آلمان با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد و کار تیمش را سخت تر از قبل کرد.
در دقیقه 92 شوت سنگین «جولین برنت» به دیرک دروازه سوئد برخورد کرد تا بدشانسی های آلمان ادامه یابد.
در دقیقه 95 «تونی کروس» هافبک خلاق باشگاه رئال مادرید با ضربه آزاد تماشایی، گل دوم تیم ملی آلمان را به ثمر رساند و مدافع عنوان قهرمانی جهان را از حذف نجات داد.
با این اوصاف دیدارهای روز پایانی این گروه از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و تکلیف تیم های صعود کننده را مشخص می کند.
در روز پایانی، آلمان با کره جنوبی که هر دو دیدار باخته است روبرو می شود و سوئد به مصاف مکزیک می رود.
عصر شنبه در دیگر دیدار این گروه، مکزیک با حساب دو بر یک از سد کره جنوبی گذشت و 6 امتیازی شد و نماینده آسیا نیز دومین باخت متوالی را تجربه کرد.
*جدول گروه F
1-مکزیک با 6 امتیاز
2-آلمان با 3 امتیاز
3-سوئد با 3 امتیاز
4-کره جنوبی صفر امتیاز
*ترکیب آلمان
مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جروم بواتنگ، جاشوا کیمیچ، یوناس هکتور(جولین برنات)، سباستین رودی(گوندوگان)، تونی کروس، توماس مولر، مارکو رویس، جولین دراکسلر(ماریو گومز) و تیمو ورنر
*ترکیب سوئد
روبین اولسن، آندریاس گرانکوئیست، ویکتور لیندلوف، مایکل لاستینگ، لودویگ آگوستینسون، سباستین لارسن، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن(جیمی دورماز)، امیل فورسبرگ، مارکوس برگ و اولا تیوونن (جان گویدتی)