وزیر دارایی فرانسه با بیان این که «علائم مثبتی» از واشنگتن در مورد درخواست مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس برای معافیت شرکت های اروپایی از تحریم ایران دریافت نکرده است گفت: «در حال حاضر، درخواست های ما بی پاسخ مانده است.»

آمریکا به درخواست اروپا برای معافیت از تحریم ایران پاسخ نداد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از رویترز، وزیر دارایی فرانسه گفت، اگر ترامپ تهدید خود مبنی بر وضع تعرفه واردات بر خودروهای تولید اروپا را عملی کند، اروپا این اقدام را تلافی خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته با تهدید شرکت های خودروسازی اروپایی به وضع تعرفه 20 درصدی بر محصولات صادراتی شان به بازار آمریکا، آتش تنش های تجاری را بار دیگر شعله ور کرد. این تهدید مدت کوتاهی پس از آن مصرح شده که دولت آمریکا تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا وضع کرده است.

له مایر، وزیر دارایی فرانسه گفت: «اگر آمریکا با افزایش 20 درصدی تعرفه خودروهای وارداتی از اروپا مجددا به ما ضربه بزند، ما هم مجددا به این اقدام پاسخ خواهیم داد. ما خواهان افزایش تنش نیستیم، بلکه ما طرفی هستیم که مورد حمله قرار گرفته است.»

ترامپ این تهدید را در توئیتر و همزمان با اجرایی شدن اقدامات تلافی جویانه اروپا علیه تعرفه های فولاد و آلومینیوم آمریکا مطرح کرد. اتحادیه اروپا 3.2 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی صادراتی به 28 کشور عضو این اتحادیه را هدف تعرفه های تلافی جویانه قرار داده است.

وزیر دارایی فرانسه افزود: «هر کاری که اجازه ایجاد فرصت های شغلی در اروپا را بدهد، اقدامی در مسیر درست است. ما خواهان جنگ تجاری نیستیم، بلکه از خودمان دفاع خواهیم کرد.»

اما تعرفه ها تنها موضوع اختلاف تجاری موجود میان آمریکا و اروپا نیست.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین از تحریم هایی که شرکت های آنها بابت همکاری با ایران پس از اجرای برجام با آن مواجه اند نیز نگران اند.

له مایر گفت، وی «علائم مثبتی» از واشنگتن در مورد درخواست های مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس از واشنگتن مبنی بر معافیت شرکت های اروپایی از تحریم ها دریافت نکرده است. «در حال حاضر، درخواست های ما بی پاسخ مانده است.»