پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی طارمی ‌بدون شک یکی از بهترین‌های تیم‌ملی ایران در جام جهانی بود. او در بازی برابر اسپانیا در پست وینگر سمت راست به بازی گرفته شد در حالی که تا به حال در این پست بازی نکرده بود اما با این حال یکی از بهترین بازیکنان زمین بود.

شماره 17 تیم‌ملی در نیمه اول بازی با اسپانیا در سمت راست زمین، یک عنصر دفاعی موثر بود و از طرفی با توپ‌گیری‌های عالی از حریف بارها تیم ایران را از فشار خارج کرد و به سمت دروازه اسپانیا برد. طارمی‌ در بازی با اسپانیا نشان داد که بی‌تردید یکی از با‌کیفیت‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال آسیا‌‌ست. او کیفیت واقعی خودش را به فوتبال جهان نشان داد و این را نیز بار دیگر ثابت کرد که توانش به مراتب بالاتر از بازی‌کردن در لیگ ستارگان کشور قطر یا ریزه‌اسپور ترکیه است.

با این حال، طارمی ‌می‌توانست حداقل یک گل به تیم پرستاره اسپانیا زده و برای تیم ایران حداقل یک امتیاز باارزش را بگیرد اما توپ‌های او با بدشانسی تبدیل به گل نشد. او حتی روی گل ایران که توسط داور مردود اعلام کرد نقش داشت.

طارمی‌ در پایان بازی با اسپانیا و در حالی که بازیکنان برای ابراز احساسات به سمت تماشاگران رفته بودند اشک می‌ریخت، به سوی دیگر زمین می‌رفت. عکسی هم از او در حال تعویض لباس یا خوش‌و‌بش با ستاره‌های رئال و بارسا منتشر نشد. شاید به این دلیل که او خوب می‌دانست که می‌توانست ستاره بزرگ آن بازی لقب بگیرد.

با همه اینها این جوان بوشهری به بازی سرنوشت‌ساز برابر پرتغال چشم دوخته بود. دیداری که می‌توانست با گلزنی در آن خاطرات تلخ یک سال گذشته را از ذهن‌ها پاک کند و به قهرمانی ملی تبدیل شود. طارمی ‌در اواخر نیمه اول تیم‌ملی روی ضدحمله‌ای حساب‌شده دروازه پرتغال را تهدید کرد که این حرکت البته در پاس نهایی خنثی شد.

 ا‌لبته مهدی طارمی ‌ در هر دو صحنه در قاب ویژه آن قرار داشت. وینگر چپ تیم‌ملی که در زمان حملات به باکس محوطه جریمه نفوذ می‌کرد، با پاس مناسبی که نصیبش شده بود ‌ترجیح داد سردار را در موقعیت بهتری ببیند که در هر دو صحنه این پاس تکمیل نشد تا ایران در شکل‌دادن ضربه نهایی ناکام بماند‌؛ مساله‌ای که با اعتراض هواداران نیز همراه بود چون آنها اعتقاد داشتند طارمی ‌خودش باید ضربه نهایی را به سمت دروازه

می‌زد.

اما افسوس مهاجم سختکوش در دقیقه 95 شکل گرفت آنجا که در موقعیت تک به تک ضربه‌اش را به زاویه موافق دروازه‌بان زد و توپ به کنار دروازه برخورد کرد و راهی اوت شد.

اگر ضربه طارمی ‌وارد دروازه پرتغال می‌شد بدون ‌تردید او در ردیف بازیکنان اسطوره‌ای فوتبال ایران قرار می‌گرفت اما شوت او تنها چند سانتی‌متر تا تاریخ‌سازی برای خودش و فوتبال ملی ایران فاصله داشت. شاید زمانی که مهدی طارمی ‌در پرسپولیس موقعیت‌های گلزنی را یکی پس از دیگری از دست می‌داد به برطرف‌کردن ایراد خودش در زدن ضربات آخر می‌پرداخت، حالا سرنوشت برای او و تیم‌ملی فوتبال ایران طور دیگری رقم می‌خورد.