علیرضا فغانی که فوتبالش را از کارگران شروع کرد و در مسابقات فوتبال کارگری تهران دوسه دوره همراه با تیم زامیاد حضور یافت اولین قضاوت هایش را نیز برای فوتبال کارگری انجام داد.

گفتگو جالب با پدر داور بزرگ  فوتبال ایران در جام جهانی روسیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیدار آرژانتین و فرانسه یکی از پرگل ترین و حساس ترین و جذاب ترین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام بیست و یکم بود که 7 گل داشت.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایلنا ، کارشناسان جهانی این دیدار را در حقیقت فینال جام توصیف کردند چرا که واقعا هردو تیم شایستگی رسیدن به فینال را داشتند اما در نهایت فرانسه پیروز نبرد سنگین شد . حال آنکه پیروز نهایی این دیدار از نظر ما و از نظر afc علیرضا فغانی و کمک های ایرانی او بودند.

وقتی در یک دیدار به این مهمی 7 گل ردوبدل می شود و هیچ صحنه ایی به ویدیو چک نمی کشد یعنی داوران کارشان را خیلی خوب انجام داده اند. بعد از این دیدار اغلب کارشناسان فغانی را کاندیدای اصلی قضاوت فینال جام بیست و یکم دانستند.

در مرحله یک چهارم هم به احتمال زیاد قضاوتی به تیم داوری ایران نمی دهند تا آنها بدون حاشیه کمتر برای فینال آماده شوند.

علیرضا فغانی که فوتبالش را از کارگران شروع کرد و در مسابقات فوتبال کارگری تهران دوسه دوره همراه با تیم زامیاد حضور یافت اولین قضاوت هایش را نیز برای فوتبال کارگری انجام داد.

دیروز که به محمدفغانی پدر علیرضا و از داوران گذشته فوتبال کشورمان صحبت داشتیم به این مهم اشاره کرد و گفت: من خودم در دهه 60 و 70 در تمامی مسابقات فوتبال کارگری تهران و ایران حضور داشتم و به کارگری بودن خودمان افتخار می کنیم.

علیرضا هم همینطور و خود شما یادتان هست که در تیمی که علیرضا بازی می کرد من هرگز کار داوری مسابقات آن تیم را انجام نمی دادم. علیرضا بعد از مسابقه ای که برگزار می کرد همراه من به سایر زمین های کارخانجات می آمد و در کار داوری به من کمک می کرد.

بعضا همان موقع ها اشتباهاتم را می گفت چون خودش فوتبال بازی می کرد خیلی خوب اشتباهات را متوجه می شد و البته علاقه اش به داوری هم زیاد بود.

محمدفغانی در باره شانس زیاد علیرضا برای قضاوت در فینال جام جهانی گفت: خودش دوست دارد قضاوتش خوب باشد تا راه برای دیگر داوران ایرانی باز شود و البته همه ما افتخار می کنیم اگر در فینال جام جهانی نام ایران هم باشد.

هنوز هم وقتی اسمی از جام جهانی 1994 آمریکا می آید بلافاصله یاد آقای فنایی می افتیم چون افتخاری برای ایران بود که در سال 94 آقای فنایی کمک داور فینال بین برزیل و ایتالیا بود.

وی در پایان گفت: دوستان و شبکه های ورزشی تماس می گیرند که با علیرضا مصاحبه کنند ولی روزی که عازم روسیه بود گفت که دوست دارم فقط روی کارم تمرکز کنم برای همین خود ما هم کمتر با علیرضا تماس می گیریم. انشالله که با افتخار و سربلندی به نام ایران کارش را در جام بیست و یکم تمام کند و به کشور برگردد. خودش که می گوید اگر همین الان هم برگردند خوشحال است چون کارشناسان و مردم از وی رضایت دارند.

البته شاید هم در یک چهارم یکبار دیگر او را آزمایش کنند تا برای فینال آماده آماده باشد.