کریستیانو رونالدو و رئال مادرید شرایطی مشابه را تجربه کرده‌اند اما این بار اوضاع فرق‌هایی هم دارد، به‌ویژه اگر کریستیانو رونالدو در روزهای آینده به یوونتوس منتقل شود.

دلایل  جدایی رونالدو از رئال مادرید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایلنا، اگر چنین اتفاقی بیفتد، لحظه تلخی برای رئال مادرید رقم خواهد خورد. البته شاید برای باشگاه این بهترین زمان ممکن برای جدایی رونالدو باشد.

رونالدو در تابستان 2009 از منچستریونایتد با قیمت 94 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و در بهترین سال‌های فوتبالش برای این تیم بازی کرد. او در 438 بازی برای رئال 450 گل زد و 16 قهرمانی هم کسب کرد که در میان آنها چهار لیگ قهرمانان به چشم می‌خورد.

صحبت از جدایی چیز تازه‌ای نیست. رونالدو در سال 2012 لب به شکایت گشود. او پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل گرانادا گفت که ناراحت است و باشگاه می‌داند چرا. آن اتفاق در نهایت حل شد اما تابستان گذشته بود که بمبی نو منفجر شد. این بار رسانه‌های پرتغالی خبر دادند که رونالدو تصمیم گرفته رئال مادرید را ترک کند اما باز هم او ماند.

رونالدو امسال هم پس از سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان به این اشاره کرد که شاید دیگر برای رئال بازی نکند: «در روزهای آینده، پاسخ هواداران که همیشه در کنار من بوده‌اند را خواهم داد. بازی برای رئال مادرید برای من بسیار خاص بود.» او بعدتر گفت که بهتر بوده ساکت بماند اما گفت که از حرف‌هایش پشیمان نیست.

رونالدو آن موقع هم در رئال ماند و به نظر می‌رسید که حرف‌هایش تاکتیکی برای افزایش دستمزد است اما این بازیکن 33ساله می‌گوید: «مساله درباره پول نیست و به مدت‌ها پیش برمی‌گردد.»

رابطه رونالدو با فلورنتینو پرس خوب بوده اما هرگز گرم نبوده است. این بار به نظر می‌رسد که رییس رئال مادرید حاضر است توپ در زمین کریستیانو باشد. اگر او در تابستان‌های پیشین از رئال جدا شده بود، اوضاع پرماجرایی برای رئال رقم می‌خورد و این بار هم همینطور. رونالدو با چهار فتح لیگ قهرمانان در پنج سال گذشته، به رئال مادرید کمک کرده که در اروپا بسیار موفق باشد اما آنها نمی‌توانند هر سال قهرمان اروپا شوند و در نهایت نیاز به بازسازی تیم خواهند داشت.

سال گذشته، رونالدو در نیمه اول لیگ مقابل دروازه حریفان به مشکل خورد. او در نیم‌فصل اول تنها چهار گل زد که دو گل پنالتی بود. به این ترتیب، تیم زین‌الدین زیدان لیگ را از دست داد. آنها هرگز نتوانستند فاصله‌ای که پیش آمد را جبران کنند.

کریستیانو در لیگ قهرمانان خوب گل می‌زد اما در لالیگا هم به اندازه کافی به او استراحت داده می‌شد و مادریدی‌ها با توجه به موفقیت‌های فصل‌های اخیر سرانجام به فکر آینده بدون رونالدو افتاده بودند.

رونالدو 33 سال و 5 ماه سن دارد و مشخص نیست که تا چه زمانی باید در سطح فعلی به بازی ادامه دهد. فرصت فروختن یک بازیکن با این سن با قیمت 100 میلیون یورو چیزی است که رئال نمی‌تواند از دستش بدهد.

باید جانشینی برای رونالدو پیدا کرد. دو هدف اصلی رئال در پاری سن‌ژرمن هستند: نیمار و کیلیان امباپه. هر دو نفر بسیار پرهزینه خواهند بود، ولی سرمایه‌گذاری روی آنها در بلندمدت جواب می‌دهد. نیمار 26 سال دارد و امباپه تنها 19 سال. فروش رونالدو همچنین باعث می‌شود که میزان دستمزد پرداختی رئال تا حد زیادی کاهش پیدا کند و این کمک می‌کند که آنها ستاره جدیدی بخرند. از نظر تاکتیکی هم برای خولن لوپتگی، مربی جدید رئال خوب است که با بازیکنی کار کند که در حد رونالدو فردگرا نباشد، هرچند که نیمار هم چنین ویژگی دارد.

هر اتفاقی که بیفتد، رئالی‌ها نباید اشک بریزند. رونالدو اسطوره رئال است و خواهد بود اما باشگاه باید روزی با او خداحافظی می‌کرد و 100 میلیون یورو هم برای بازیکنی که در فصل پیش رو 34ساله می‌شود فوق‌العاده است. احساسات را کنار بگذاریم، این شاید قراردادی مناسب در زمانی مناسب برای همه طرف‌های درگیر باشد.

منبع: Goal / بن هی‌وارد