کارشناس داوری فوتبال می‌گوید حسین زرگر باید یک پنالتی به سود تیم پرسپولیس در مصاف با فولاد اعلام می‌کرد.

خوشرو: داور یک پنالتی برای پرسپولیس نگرفت/ زرگر داوری را کنار بگذارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جعفر خوشرو کارشناس داوری فوتبال درباره قضاوت بازی دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان گفت: داوران این مسابقه در همان اول کار برای ورود به استادیوم دچار مشکل شدند و این مسئله باعث عدم تمرکز آن‌ها شد. در کلاس‌های آموزشی به ما این مسئله را گوشزد می‌کنند که در دو سه روز منتهی به مسابقه اگر اتفاقی افتاد بتوانیم آن را کنترل کنیم و نگذاریم که این مسئله باعث کاهش تمرکز ما در قضاوت مسابقه شود.

او افزود: آفسایدی که در دقیقه 9 برای محمد انصاری گرفته شد، اشتباه بود و کمک داور به اشتباه پرچم را بالا برد. در دقیقه 40 آفسایدی که برای منشا در نظر گرفته شده بود درست بود در دقیقه ۱+۴۵ خطایی که باید برای تیم پرسپولیس گرفته می‌شد اعلام نشد و بعد از آن خطا، کرنری هم که باید گرفته می‌شد، اعلام نشد و داور ضربه دروازه را اعلام کرد.

خوشرو ادامه داد:‌ در دقیقه 49 آفسایدی که برای تیم فولاد خوزستان اعلام شد اشتباه بود و نباید این آفساید اعلام می‌شد. اوج ناهماهنگی تیم داوری در دقیقه 61 بود که کمک داور کرنر اعلام می‌کند اما داور ضربه دروازه اعلام می‌کند. داور مسابقه به این علت که تمرکز نداشت، محو بازی بود و نتوانست بازی را مدیریت کند. در دقیقه 88 برخوردی که بین علی علیپور و بازیکن فولاد خوزستان رخ داد باید پنالتی اعلام می‌شد که اصلا داور به آن توجهی نکرد. آقای زرگر داور این مسابقه باید در سن 45 سالگی داوری را دیگر کنار بگذارد چون او دیگر بهتر از این نخواهد شد. غیر از آقای ابوالفضلی که در این مسابقه کمک داور خوبی بود، کمک‌داور دیگر این مسابقه اصلا عملکرد خوبی نداشت و باید این کمک داور دوباره دوره‌های داوری را از اول بگذراند.

او درباره اخراج بازیکن فولاد خوزستان در این مسابقه گفت: اخطار دومی که داور به بازیکن فولاد خوزستان داد بجا بود و باید این بازیکن اخراج می‌شد.

خوشرو در پایان گفت: داور مسابقه در جریمه‌های شخصی نسبتا موفق بود اما در تصمیماتی که در طی مسابقه گرفت یکنواخت عمل نکرد و باعث شد تا مدیریت این بازی از دستش در برود. امیدواریم که کمیته داوران به داوران جوان و شایسته بیشتر اهمیت بدهد تا شاهد تحولات مثبت در زمینه داوری باشیم.