پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین سهمیه بندی طبق رنکینگ، سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از ۱+۳ به ۲+۲ تقلیل داد.

AFC، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را کاهش داد

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  افکارنیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC )، رده بندی جدید لیگ هایفوتبال قاره کهن را اعلام کرد که فوتبال ایران با 54.050 امتیاز باشگاهی، 727  امتیاز ملی و در مجموع 78.983 امتیاز پایین تر از کشورهای چین، قطر، کره جنوبی و امارات قرار گرفت و سهمیه 2+2 را از آن خود کرد.

فوتبال کشورمان نسبت به رده بندی فصل گذشته صعود 2 پله ای داشت اما به دلیل قوانین فوتبال آسیا، تنها 2 کشور نخست رنکینگ در هر منطقه ( چین - کره از شرق آسیا ) و ( قطر - امارات از غرب آسیا ) سهمیه 3+1 خواهند داشت و بر همین اساس ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران ( نائب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر ) باید در تکبازی پلی آف به مصاف حریفان بروند.

 

سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمان آسیا مشخص شد/ حضور ذوب آهن و سایپا در پلی آف

البته در فصل گذشته هم سهمیه فوتبال ایران 2+2 بود اما به دلیل اینکه سهمیه فوتبال عراق از سوی AFC تایید نشد، تعداد سهمیه های فوتبال کشورمان 3+1 شد اما در این فصل سهمیه عراق تایید و سهمیه فوتبال ایران 2+2 تثبیت شد.

با این وجود پس از اتمام لیگ قهرمانان آسیا در این فصل، از سال آینده استقلال ایران با هدایت وینفرد شفر و پرسپولیس ایران با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد و ذوب آهن با امید نمازی و سایپا با مربیگری علی دایی باید در مرحله پلی آف حاضر شوند.