رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: پیرو مدارک، مستندات و صورت جلسه نوشته شده که به امضای مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران رسیده است، رای سوپر جام تایید شد.

رییس کمیته استیناف: رای سوپرجام براساس مستندات شورای تامین تایید شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین علی رضا صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره اظهارات عباس ملکی رییس هیات مدیره استقلال مبنی بر اینکه نامه ای را مبنی بر انصراف این تیم از حضور در سوپرجام باشگاه های ایران امضا نکرده است، گفت: اگر وی چنین ادعایی را مطرح می کند چه طور نامه ای در شورای تامین امنیت استان تهران و استانداری موجود است که بر اساس آن این 2 نهاد اعلام می کنند باشگاه استقلال از حضور در این جام انصراف داد.
دیدار سوپرجام فوتبال ایران قرار بود روز بیست و نهم تیرماه بین تیم های پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و استقلال به عنوان قهرمان جام حذفی برگزار شود اما این دیدار به دلیل حضور نیافتن آبی پوشان برگزار نشد.
وی در خصوص نامه ای که در نشست شورای تامین امنیت استان تهران درباره برگزاری سوپرجام صورت جلسه شده است توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در متن این نامه آمده است: «احتراما پیرو جلسه مورخ بیست و ششم تیر ماه یک هزار و سیصد و نود هفت که کمیسیون ورزشی شورای تامین امنیت استان تهران و با عنایت به اظهارات آقای عباس ملکی نماینده تام الاختیار باشگاه استقلال به ادعای ایشان در جلسه مبنی بر عدم حضور در مسابقه سوپرجام فوتبال در مورخ جمعه بیست و نهم تیرماه هزار و سیصد و نود و هفت بنا به دلایلی از قبیل حضور تیم استقلال در خارج از کشور، عدم آمادگی، کمبود بازیکن و... شایسته است دستور فرمایید از نتیجه اقدامات لازم به عمل آمده و اداره کل را مطلع فرمایید.»

** 2 بار با درخواست استقلال برای تغییر زمان سوپرجام مخالفت شد
صالحی خاطر نشان ساخت: طبق گزارشات باشگاه استقلال 2 بار خواستار تغییر زمان برگزاری سوپرجام ایران می شود و هر 2 بار با این درخواست از سوی سازمان لیگ مخالفت می شود.
وی به نامه سازمان لیگ به باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت: سازمان لیگ در نامه ای خطاب به باشگاه استقلال عواقب عدم حضور در مسابقه سوپرجام را گوشزد و هشدار داد.
رییس کمیته استیناف افزود: وقتی به طور رسمی با در خواست باشگاه استقلال چند روز قبل از برگزاری سوپرجام ایران مخالفت می شود، این تیم موظف به حضور در روز دیدار بود؛ به قول مدیر عامل استقلال که گفته بود برای سفر به ایران 20 پرواز روزانه وجود دارد، با یکی از این پروازها به ایران بر می گشتند.
وی اعلام کرد: در تاریخ بیست و هفتم تیرماه نود و هفت سازمان لیگ در نامه ای به محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال پیامد حضور نیافتن استقلال در سوپرجام را باخت سه بر صفر اعلام کرده است.

** جریمه حضور نیافتن در دیدار 500 میلیون ریال است
رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پیرامون رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: طبق ماده 61 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، اگر تیمی برای انجام مسابقه حاضر نشود مرجع انضباطی علاوه بر اینکه تیم را سه بر صفر بازنده اعلام می کند مکلف است جریمه ای با هزینه حداکثری 500 میلیون ریالی تعیین کند.
رییس کمیته استیناف درباره تایید رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سوی این کمیته گفت: پیرو مدارک، مستندات و صورت جلسه نوشته شده که به امضای مدیرکل امنیتی، انتظامی، استانداری تهران رسیده است، رای دیدار سوپرجام تایید شد.

** استقلال می تواند به CAS شکایت کند
صالحی درباره شکایت باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش(CAS) تصریح کرد: آنها می توانند این کار را انجام دهند و در مقررات آمده است اعتراض به رای کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در دادگاه عالی ورزش قابل طرح است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دادگاه عالی ورزش رای به انجام بازی سوپرجام ایران میان استقلال و پرسپولیس دهد یا خیر گفت: من نمی دانم ولی این دادگاه به طور حتم برای بررسی این موضوع از باشگاه استقلال مدارک و مستندات موجود را خواهد خواست و آنها باید ارائه کنند.
صالحی درباره مهدی دادرس عضو کمیته استیناف گفته است دادگاه عالی ورزش چندی پیش اعلام کرد به پرونده های زیر مجموعه های فیفا ورود نمی کند، گفت: صلاحیت هر مرجعی را خودشان تعیین می کنند و نمی توانم در این باره اظهار نظری کنم.
صالحی در پایان گفت: اهدای کاپ قهرمانی سوپرجام به پرسپولیس در حیطه اختیارات کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نیست و به سازمان لیگ ارتباط دارد.