سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره این موضوع که برخی‌ها انتقاد کردند و گفتند مجموعه کمپ تیم ملی میراث آقای صفایی‌فراهانی است، عنوان کرد: «شما درست متوجه نشدید. میراث من در زمین و پک نیست، میراث من در سخت‌کار کردن و متعهد بودن است که برای فدراسیون فوتبال و کشور ایران انجام دادم تا این اتفاق رخ دهد. من می‌توانم در آن زمین قبلی قدم بزنم مثل بقیه که این کار را کردند و بگویم بهترین زمین دنیا است ولی من نظر خودم را دارم. سخت کار می‌کنم و همیشه تلاش می‌کنم. منابعی که اینجا هزینه شد از زحمات بازیکنان بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود.»

شلوغ بازی/ جدال کی‌روش و استیلی نشان از مشکلات جدی در فدراسیون فوتبال  دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حالا دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کارلوس کی‌روش مرزبندی‌اش با تیم ملی امید و به‌خصوص کادر فنی این تیم را پررنگ‌تر کرده است. او که در گذشته اختلافاتی با کرانچار داشت این‌بار به همراه دستیارش علیه یکی از اعضای ایرانی کادر فنی تیم ملی امید وارد نزاع شده است؛ جنگ کی‌روش با استیلی اما بعید است همچنان ادامه پیدا کند چون استیلی اساسا خوراک خوبی برای دعواهای رسانه‌ای نیست. دعواهایی که اتفاقا کی‌روش از آنها استقبال می‌کند تا هر از گاهی امتیازهای دلخواه خود را از فدراسیون فوتبال بگیرد. ماجرا از جایی شروع شد که حمید استیلی در مصاحبه‌ای تاکید کرد استفاده از ساختمان پک حق همه تیم‌های ملی است. این اظهارنظر آن قدر کی‌روش را عصبی کرد که در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران شمشیر را برای حمید استیلی و کادر فنی تیم ملی امید از رو بست. کارلوس کی‌روش راجع به نارضایتی کادر‌فنی تیم ملی امید مبنی بر عدم در اختیار گذاشتن ساختمان پک به آنها و ممانعت کی‌روش از انجام این کار گفت: «شاید سر آقای استیلی شلوغ بوده که تا حالا به زمین پک نیامده است‌ ولی ایشان وقت داشتند به روسیه بیایند و از بازی‌های تیم ملی لذت ببرند، وقت داشتند به هتل تیم ملی بیایند و با بازیکنان و کادرفنی دیدار کنند ولی وقت نداشتند از ساختمان پک دیدار کنند؛ ما مدارکی داریم که ثابت می‌کند تیم امید از این امکانات استفاده کرده است؛ من با کسی مشکلی ندارم اما افرادی که دروغ می‌گویند را دوست ندارم.»

پس از این اتفاق حمید استیلی به اظهارات مرد پرتغالی پاسخ داد و عنوان کرد که خود و خانواده‌اش با هزینه شخصی به روسیه سفر کرده و بازی‌های جام جهانی را دیده‌اند.

اما میک مک‌درمورت، دستیار کی‌روش به شکل عجیبی به حمید استیلی پاسخ داد و در گفت‌وگویی با رسانه تیم ملی ایران در پاسخ به اظهارات حمید استیلی که در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که با هزینه خودم به جام جهانی رفته و منتظر پاسخ فدراسیون برای استفاده از مرکز پک هستیم عنوان کرد: «به نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است.»

مربی تیم ملی ایران ادامه می‌دهد: «اگر شما (استیلی) به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید، بهتر است خرس‌هایی که در میانمار جا گذاشته‌اید را استفاده کنید.»

این نزاع در حالی صورت گرفته که به نظر می‌رسد رابطه میان مربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و امید بارها به چالش کشیده شده است.

حالا تاریخ یک بار دیگر تکرار شده و مانند دوره پیش مربیان تیم‌های ملی و امید دوباره مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند. داستان این بار بر سر استفاده تیم امید از امکانات مرکز آمادگی تیم ملی (PEC) است. ظاهرا تیم امید قصد داشته از امکانات این مجموعه استفاده کند اما با چراغ قرمز کارلوس کی‌روش روبه‌رو شده است. روایت دو طرف البته از داستان متفاوت است.

حمید استیلی، مدیر تیم امید عنوان کرد تا به حال به او اجازه داده نشده حتی از این مجموعه دیدن کند. مربیان تیم امید هم تاکید کردند به آنها فرصت استفاده از PEC داده نشده است. گفته شد که کی‌روش شخصا با حضور تیم امید در این مجموعه مدرن و حرفه‌ای مخالف است.

در سوی دیگر اما کادر تیم ملی اصلا این حرف‌ها را قبول نداشتند. مسئول رسانه‌ای تیم ملی این صحبت‌های استیلی را فرافکنی و سرپوش گذاشتن روی ناکامی تیم امید در بازی‌‌های آسیایی دانست.

کی‌روش هم وارد این بحث شد؛ او عنوان کرد مربیان تیم امید خودشان هرگز تمایل به استفاده از PEC ‌نداشتند و او نمی‌خواهد این مجموعه را در جیبش بگذارد و برود. سرمربی تیم ملی درباره سفر استیلی به روسیه هم به مدیر تیم امید طعنه زد.

در شرایطی که حمید استیلی با یک مصاحبه مسالمت‌آمیز تلاش کرد جلوی عمیق‌تر‌شدن این شکاف را بگیرد اما یک مصاحبه آتشین از سوی دستیار کارلوس کی‌روش زمینه جنگ را ایجاد کرد و حالا بعید است به این سادگی‌ها این نزاع پایان یابد.

مصاحبه‌ حیرت‌آور دستیار کی‌روش علیه استیلی می‌تواند جنگ طرفین را شعله‌ور کند. البته قبل از این رضا شاهرودی، مربی تیم امید هم از همکاری نکردن مسئو‌لان تیم ملی با تیم امید انتقاد کرده بود.

اما در چنین اوضاعی خبر دیگری درباره این اختلاف منتشر شد؛ خبری مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال با استفاده تیم امید از امکانات «پک» رسما مخالفت کرده است.

زمینه یک دعوای جدید حالا فراهم است؛ مصاحبه تند مک‌درموت علیه استیلی و اختلاف بر سر پک. فدراسیون فوتبال برای اینکه زلاتکو کرانچار و کارلوس کی‌روش دو سرمربی مهم فوتبال ایران وارد یک مناقشه علنی نشوند، کار سختی در پیش دارد.‌ با این حال فعلا سیاست سکوت را ‌پیش گرفته است. البته این دعوا از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. کرانچار و کی‌روش هرگز رابطه خوبی با هم نداشتند. اختلاف این دو  به چهار سال و نیم قبل برمی‌گردد. زمانی‌که کی‌روش اصرار داشت ملی‌پوشان سپاهان به جای حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به اردوی آمادگی تیم ملی بیایند و کرانچار شدیدا مخالف این موضوع بود. دو طرف شدیدا علیه هم مصاحبه کردند و این اختلاف باعث خط خوردن بازیکنانی مثل امید ابراهیمی شد. مشخص بود کارلوس کی‌روش با انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی تیم امید مخالف است. در روزهایی که انتخاب کرانچار نهایی شده بود، سرمربی تیم ملی در یک مصاحبه جواد نکونام را گزینه مناسب تیم امید دانست. حالا هم باید به نیش و کنایه‌های کادر تیم ملی به نتایج تیم امید در بازی‌های آسیایی اشاره کرد. این بار هم رابطه تیم ملی با تیم امید یک رابطه کاملا خصمانه است. دوره قبل برای دیدارهای انتخابی المپیک هم داستان همین بود؛ تقابل شدید کی‌روش با محمد مایلی‌کهن، حبیب کاشانی و محمد خاکپور.

دو گروه آن‌قدر با هم مشکل داشتند که در ویدئویی مشخص شد پس از برد ایران، کی‌روش از کنار کاشانی رد شد و حتی حاضر نشد یک ثانیه با او روبه‌رو شود. مایلی‌کهن هم در اظهارنظری عجیب از خیانت چند بازیکن که با سرمربی تیم ملی رابطه خوب داشتند، گفت. این البته از هنرهای مدیریتی فدراسیون فوتبال ایران است که به جای رابطه سازنده بین دو تیم مهم ملی و امید دشمنی بین دو گروه ایجاد شده است.

با همه اینها هفته گذشته چندین خبرگزاری در مطالبی انتقادی تاکید کردند رئیس اصلی فوتبال ایران کارلوس کی‌روش است نه مهدی تاج.

اما سرمربی تیم ملی در واکنش به اظهارات استیلی و طعنه‌های دستیارش به استیلی چه حرف‌هایی را به زبان آورد؟ کی‌روش در مورد صحبت‌های دستیارش، مک‌درموت علیه حمید استیلی و انتقادهای زیادی که نسبت به این صحبت‌ها صورت گرفته است،‌ گفته است: «بله، ما می‌دانیم این پاسخ‌های هماهنگ شده‌ای که همه یکصدا به عنوان یک ارکستر داده شده، از کجا ‌آمده است. این ارکسترها برای ما دیگر چیز جدیدی نیست و می‌دانیم از کجا می‌خواهند مخل برنامه‌های تیم ملی شوند.»

او ادامه داد: «انتقادها باید به سمت‌وسوی افرادی برود که با جبهه‌های فکری خودشان به دنبال دو‌دستگی در تیم ملی هستند و می‌خواهند از درون به ما ضربه بزنند. تیم ملی ما تقریباً ۴۰ سال است نتوانسته قهرمان آسیا شود. تیم امید ایران هم ۴۰ سال است نتوانسته به المپیک صعود کند، با این وضعیت آیا فکر می‌کنید باید وقت‌مان را تلف این‌گونه بازی‌های کوچک کنیم؟ آیا فکر می‌کنید باید وقت‌مان را صرف مسائل کوچک کنیم؟ کسی که نیاز به زمین و امکانات دارد باید برایش بجنگد. می‌خواهم از رسانه‌ها خواهش کنم هواداران ایران را متحد کنار هم نگه دارند تا در بازی با بولیوی از تیم ملی حمایت کنند. این دقیقاً چیزی است که مردم به آن نیاز دارند، سرگرمی و جذابیت.»

کی‌روش خاطرنشان کرد: «در زندگی دو دسته افراد وجود دارند، به طور مثال وقتی دوستم یک ماشین خوب دارد، به خانه می‌روم و به خودم می‌گویم باید خوب کار کنم تا یک ماشین مثل این داشته باشم. این دسته اول است اما دسته دوم می‌گویند چه کار کنیم که ماشین دوست‌مان را از چنگش دربیاریم. ما اینجا هر روز سخت کار می‌کنیم، بعضی روزها نزدیک به ۱۶ تا ۱۸ ساعت. ما به هیچ‌کس حسادت نمی‌کنیم.»

سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد: «دوستان! باور کنید ما به اندازه کافی درد سر داریم و دیگر نیاز نیست وقت‌مان را تلف کنیم. استیلی مدیر تیم امید است و باید نظم را در تیمش ایجاد کنند و به افرادی که از درون تیم‌ امید هماهنگ‌شده مصاحبه می‌کنند تذکر بدهد. شما می‌بینید که در تیم ملی نظم وجود دارد و وقتی ما صحبت می‌کنیم تحت نظر فدراسیون این کار را می‌کنیم. قابل قبول نیست که در تیم‌های دیگر همه هماهنگ‌ شده به نمایندگی از کسی که صورتش را نشان نمی‌دهد صحبت کنند. این افراد با این‌گونه دروغ‌ها باعث اذیت همه می‌شوند. اگر این اتفاق درون تیم من می‌افتاد و یک نفر با حرف‌های دروغ باعث آزار مردم و رسانه‌ها می‌شد، فوراً اخراجش می‌کردم. این من هستم،‌ آقایان! این آخر داستان است و دیگر در موردش صحبت نمی‌کنم. در مورد بازی زیبا حرف می‌زنیم، در مورد بازی با بولیوی، ما باید به حریف احترام بگذاریم و مردم را به ورزشگاه بیاوریم. بگذارید من و بازیکنانم تمرکز داشته باشیم.»

او ادامه داد: «اگر آقای استیلی یا هر شخص دیگری مشکلی دارد دفتر ما اینجاست و البته دفتر ایشان برای تقریبا ۲ سال است که خالی است. تلفن همراه‌مان روشن است، چرا ایشان باید این‌گونه مسائل را به رسانه‌ بیاورد؟ شما در مورد آن فکر کنید. امیدوارم همه متوجه شوند که ما اینجا هستیم تا باعث خوشحالی و غرور مردم بزرگ ایران باشیم.»

کی‌روش درباره این موضوع که چه تدبیری اندیشیده تا جلوی ورود حاشیه به تیم ملی را بگیرد، گفت: «دو بحث بزرگ وجود دارد، مبحث اول اینکه باید سخت کار کنیم، مبحث دوم اینکه باید بخندیم و لبخند بزنیم و امروز هم لبخند می‌زنیم.»

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره این موضوع که برخی‌ها انتقاد کردند و گفتند مجموعه کمپ تیم ملی میراث آقای صفایی‌فراهانی است، عنوان کرد: «شما درست متوجه نشدید. میراث من در زمین و پک نیست، میراث من در سخت‌کار کردن و متعهد بودن است که برای فدراسیون فوتبال و کشور ایران انجام دادم تا این اتفاق رخ دهد. من می‌توانم در آن زمین قبلی قدم بزنم مثل بقیه که این کار را کردند و بگویم بهترین زمین دنیا است ولی من نظر خودم را دارم. سخت کار می‌کنم و همیشه تلاش می‌کنم. منابعی که اینجا هزینه شد از زحمات بازیکنان بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود.»

کی‌روش ادامه داد: «وقتی صحبت از میراثم می‌کنم یعنی صحبت از کار و عمل و تعهدی که انجام دادم، است. می‌دانید که چطور پک شروع شد؟ من و همکاران دیگرم ساختمان آنجا را خودمان طراحی کردیم، تکه به تکه آن را، شما ۸ سال پیش اینجا بودید که من آمدم آنجا چه چیزی بود؟ سنگ و خاک بود. امروز مکانی است برای کار کردن بازیکنان نه برای من. هما‌ن‌طور که عرض کردم آقایان شفر، پروین و دایی اینجا حضور داشتند و با آنها صحبت کردم و گفتم درِ این مجموعه و امکانات برای بازیکنان فوتبال باز است. اواسط این فرآیند یک شخصی این امکانات را گرفت و باز هم بنده تلاش کردم که توضیح بدهم که این مجموعه بسیار بهتر از آن گزینه قبلی است. من نمی‌گویم که بقیه اشتباه کردند، من می‌گویم اولویت داریم و اولویت ما در این مجموعه بود.»

اما واکنش استیلی نسبت به حرف‌های کی‌روش همانی بود که انتظارش را داشتیم؛ محافظه‌کارانه و در عین حال محترمانه.

استیلی در مورد اینکه کی‌روش گفته است تلفن من باز است و استیلی هر موقع بخواهد می‌تواند تماس بگیرد، گفت: «ما همه زیرمجموعه فدراسیون هستیم، از روز اول هم تعامل داشتیم و گفتیم اولویت با بزرگسالان است. اگر ارتباط بین دو تیم امید و بزرگسالان وجود داشته باشد، به سود فوتبال کشور است. اگر می‌توانستیم بازی تدارکاتی هم بین دو تیم برگزار کنیم خیلی خوب می‌شد. بازیکنان امید هم آینده فوتبال ما هستند و همه باید تلاش کنیم پرچم کشورمان بالا باشد.» 

مدیر تیم فوتبال امید درباره اینکه کی‌روش گفته به جای استیلی بودم افراد دروغگو را از کنارم اخراج می‌کردم، گفت: «کادر فنی امید خیلی هماهنگ و با رزومه هستند، از کرانچار گرفته تا شاهرودی و بختیاری‌زاده که در جام جهانی هم بوده‌اند. چیز خاصی نبود که بخواهیم ادامه بدهیم، شاخصه اصلی تیم ما اخلاق و رفتار است، از خود من گرفته تا همه بازیکنان باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.»

به نظر می‌رسد رابطه خصمانه‌ای که حالا هر روز میان کادر‌فنی تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان تشدید می‌شود به زودی فدراسیون فوتبال را وادار به واکنش خواهد کرد. جایی که مهدی تاج شاید دیگر نتواند از معجزه سکوت بهره‌برداری کند و از این اختلاف نیز بگذرد.