وزیر امور خارجه روسیه گفت: گروه تروریستی داعش متحد آمریکا در سوریه است و هر دو برای سرنگونی حکومت قانونی دمشق تلاش می کنند.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، سرگئی لاوروف روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'آگوستو سانتوش سیلوا ' وزیر خارجه پرتغال گفت: وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر مدعی شد که داعش هنوز شکست نخورده است و برای پیروزی بر این گروه نخست باید حکومت سوریه را شکست داد.
وی افزود: حدس ما مبنی بر اینکه داعش از نظر آمریکا یک متحد نظامی واشنگتن علیه دولت سوریه است و حضور این کشور در سوریه را توجیه می کند، درست بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: به این ترتیب هدف اصلی واشنگتن تغییر حکومت سوریه و نه پیروزی بر داعش است و آنها (آمریکایی ها) دارای دستور کار پنهان در دمشق هستند.
به گفته وی در اراضی تحت کنترل دولت سوریه، گروه تروریستی داعش قلع و قمع شده است اما کانون های پراکنده این گروه در مناطق تحت کنترل آمریکا هنوز حفظ شده اند.
لاوروف خاطرنشان کرد: در 55 کیلومتری منطقه التنف که آمریکا به طور کاملا غیر قانونی در آن حضور دارد چند هزار تبهکار مستقر شده اند و معلوم نیست چرا از طرف آمریکا با آنها برخورد نمی شود.
جنگ داخلی در سوریه نزدیک به هشت سال پیش آغاز شد و روسیه پس از درخواست دولت قانونی سوریه به همراه ایران وارد این کارزار شد و با کمک هایی که به دولت قانونی سوریه شد، ارتش این کشور توانست بر داعش در اکثر نقاط سوریه پیروز شود.
هم اکنون داعش یا مخالفان دولت قانون سوریه در مناطقی حضور دارند که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.
برخی دیگر از مخالفان و تروریست ها در کنار هم در ادلب استانی در شمال سوریه نزدیک ترکیه حضور دارند که ترکیه برای پایان دادن به بحران در آن و جلوگیری از گسیل شدن مهاجران سوری به کشورش از روسیه زمان خواسته است.
شبس**اروپام ** 1346 ** 1917