پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
سرمربی اسبق تیم‌ملی و پرسپولیس درگذشت

.

سرمربی اسبق تیم‌ملی و پرسپولیس درگذشت

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس، استانکو پابلوکوویچ سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس امروز به دلیل بیماری درگذشت.

امروز هواداران تیم هایدوک کرواسی و هواداران فوتبال بالکان پیام‌های تسلیت بابت درگذشت استانکو مربی اسطوره‌ای فوتبال کرواسی فرستادند.

سایت دایرکت‌نو کرواسی در این باره نوشت که این مربی محبوب در سال 1938 در اشپیلت کرواسی به دنیا آمد و در تیم‌های مختلفی فوتبال بازی کرد. او در سال 1984 برای اولین بار هدایت تیم هایدوک را انتخاب کرد و سال‌ها هدایت این تیم را در اختیار داشت.

استانکو آخرین بار در زمانی که هایدوک در رقابت‌های اروپایی در سال 2010 حضور داشت مربیگری کرد. آخرین فصل کاری او در سال 2014 میلادی بود. او در خارج از کرواسی هم بارها هدایت تیم‌های مختلف را در دست داشت و روی نیمکت تیم‌های زیادی از جمله در سال 1992 مربی تیم ملی کرواسی بود. او از نظر هواداران کرواسی به گفتن جملات قصار و طنزپردازی‌هایش معروف بود. این مربی سال‌ها در کنار ایویچ کار کرده است.

استانکو در فوتبال ایران مربیگری تیم ملی فوتبال ایران و دو باشگاه مطرح پرسپولیس ، سپاهان و داماش گیلان را برعهده داشت. تیم فوتبال پرسپولیس دو قهرمانی در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ را با هدایت او به دست آورده است.