پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سایت فاکس اسپورت در بررسی خود پیرامون تیم ملی ایران، شاگردان کی روش را یکی از مدعیان اصلی این دوره از جام ملتها نامید.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از، سایت فاکس اسپورت آسیا در آستانه رقابت های جام ملتها به بررسی تیم های مختلف حاضر در این تورنمنت می پردازد. در مطلبی که امروز این سایت در مورد تیم ملی ایران نوشته، آمده است:

 

اگرچه پس از قرعه کشی جام جهانی شانس کمی برای ایران تصور می شد، این تیم یکی از بزرگ ترین شوک های ممکن را ایجاد کرد و مراکش را شکست داد. آنها با اختلاف کمی به اسپانیا باختند و مقابل پرتغال به تساوی رسیدند تا در نهایت از صعود به مرحله یک هشتم باز بمانند.

 

این عملکرد به سرعت ایران را به یکی از مدعیان اصلی جام ملتهای 2019 تبدیل کرد.


تیم ملی فوتبال ایران یک مربی روی نیمکت دارد که هیچ کمبودی از نظر تجربه بین المللی ندارد. کارلوس کی روش همچنین تعداد زیادی بازیکن با کیفیت در اختیار دارد که خیلی از آنها در فوتبال اروپا توپ می زنند.


اما آیا آنها فاکتور های لازم را برای کسب اولین عنوان قهرمانی بعد از سه قهرمانی پیاپی در سال های 1968 تا 1976 در اختیار دارند؟

 

 

 

بازیکن کلیدی: سردار آزمون

 

سردار آزمون وقتی بعد از جام جهانی خداحافظی اش از بازی های ملی را اعلام کرد، باعث ایجاد یک هجمه شد. اگرچه با بازگشت متوالی اش از این تصمیم باعث تقویت تیم ملی شد.


با حضور هفت ساله در فوتبال باشگاهی روسیه، حالا آزمون تجربه بسیاری در اروپا دارد. او حتی دروازه تیم هایی مثل بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید را در لیگ قهرمانان باز کرده است. اما برای ایران، او ارمغانی بیشتر از گلزنی دارد. پرسینگ خستگی ناپذیر او روی مدافعان حریف، حرکات هوشمندانه و توانایی جابجا کردن هم تیمی ها در جریان بازی جزو نکات مثبت او است.

 

 

ستاره جوان: مجید حسینی

 

پس از غیبت سعید عزت اللهی به دلیل مصدومیت، نوبت به مجید حسینی می رسد که به عنوان جوان شاخص ایران خود را مطرح کند.


او تنها 22 سال دارد و یک مدافع وسط قدرتمند است. حسینی تجربه مصاف با اسپانیا و پرتغال در جام جهانی را دارد که پس از مصدومیت روزبه چشمی اتفاق افتاد. این مدافع در کنار همبازی تاثیرگذارش یعنی مرتضی پورعلی گنجی، خیلی راحت برای ایران بازی کرد.


این بازیکن جوان به اندازه ای خوب بود که ترابزون اسپور ترکیه را برای انتقال تابستانی مجاب کرد. او تا به اینجا در اولین فصل حضورش در سوپر لیگ ترکیه ناامید کننده ظاهر نشده است.

 

 

 

پیش بینی

 

مانند کره جنوبی و عربستان، ایران هم یکی از قدرت های سنتی فوتبال آسیا است که نتوانسته در مدت های اخیر  جایگاه خود را جام ملتها به دست آورد. با این حال پس از عملکرد خوب جام جهانی 2018، تیم ملی به عنوان یکی از مدعیان اصلی این دوره از جام ملتها شناخته می شود. آنها در هر پست از زمین کیفیت بالایی دارند و به این ترتیب سخت است که تصور کنیم ایران به نیمه نهایی جام ملتها نمی رسد. این مرحله کمترین جایگاه آنها خواهد بود که به سادگی به آن خواهند رسید.

 

 

سرمربی: کارلوس کی روش


کاپیتان: مسعود شجاعی


بهترین عملکرد در جام ملتها: قهرمان (1968، 1972، 1976)


نتیجه آخرین دوره در سال 2015: یک چهارم نهایی ( باخت 7-6 در ضربات پنالتی به عراق پس از تساوی 3-3)

 

بازی های مرحله گروهی:


7 ژانویه: ایران - یمن (ورزشگاه محمد بن زاید، ابوظبی)


12 ژانویه: ایران - ویتنام (ورزشگاه آل نهیان، ابوظبی)


16 ژانویه: ایران - عراق (ورزشگاه آل مکتوم، دبی)

منبع/  "ورزش سه"