رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) گفت: این فدراسیون، برگزاری برخی از دیدارهای جام جهانی 2022 در خاک کشورهای همسایه قطر را بررسی می کند.

اینفانتینو:  فیفا  برگزاری دیدارهای جام جهانی 2022 را در کشورهای همسایه قطر را بررسی می کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  رسانه های عربی، جیانی اینفانتینو روز چهار شنبه در کنفرانس بین المللی ورزش دبی تصریح کرد: باعث خوشحالی خواهد بود که برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس در برگزاری برخی از دیدارهای جام جهانی 2022 مشارکت کنند.
وی اظهارداشت: فیفا در حال بررسی افزایش تیم های شرکت کننده در این مسابقات به 48 تیم است.
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال اضافه کرد: تصمیم برای افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 در مجمع عمومی این فدراسیون که ماه مارس در شهر میامی آمریکا برگزار می شود، تخاذ خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه ما باید به فکر پیشرفت جام باشگاههای جهان باشیم و فرصت رقابت در این مسابقات را به کشورهای مختلف دنیا بدهیم، بیان کرد: می دانیم که رقابت های قوی بین تیم های ملی در مسابقات جام جهانی وجود دارد و معتقدم که اکنون زمان پیشرفت و تحول در مسابقات باشگاههای جهان فرا رسیده است.
اینفانتینو افزود: ما در این اندیشه هستیم که تعداد تیم های شرکت کننده در جام باشگاههای جهان را از هفت به 24 تیم افزایش دهیم و این مسابقات را هر 2 یا چهار سال یک بار برگزار کنیم.
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال ادامه داد: هر تیم 50 تا 60 بازی در سال انجام می دهد و ما باید فرصت رقابت های جهانی را برای آنها فراهم کنیم همانگونه که برای تیم های ملی بوجود آورده ایم.
وی افزود: به عنوان مثال در امارات همه از محمد صلاح بازیکن مصری سخن می گویند در حالی که این بازیکن از قاره آفریقا است و از آسیا نیست بنابراین ما باید کاری کنیم که 30 یا 40 باشگاه از قاره های مختلف در جام باشگاههای جهان رقابت کنند نه فقط هفت باشگاه.
اینفانتینو درباره برگزاری جام ملت ها نیز گفت: آن چه در این مسابقات اتفاق می افتد همانند جام جهانی نیست اما فرصتی را برای تیم های ملی برای برگزاری دیدارهای بیشتر و پیشرفت مطلوب را فراهم می کند تا همه با هم پیشرفت کنند.
وی با بیان اینکه ما بدنبال تغییر هستیم اظهارداشت: فیفا سازمانی شریف و شفافی است که در مسیر صحیحی حرکت می کند.
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال با بیان اینکه اگر همه چیز درست بود من اینجا ننشسته بودم، افزود: به رغم پیشرفت هایی که در طی تاریخ برای این فدراسیون حاصل شده اما زمان های سختی را نیز پشت سرگذاشته است.
وی درباره فوتبال زنان نیز گفت: پیشرفت فوتبال زنان محسوس است و مسابقات فوتبال زنان جهان در سال 2015 میانگین تماشاگر به 700 میلیون نفر رسید و هدف ما این است که این آمار را به یک میلیارد افزایش دهیم.
ایفانتینو افزود: انتظار داریم در مسابقات آینده فوتبال زنان جهان که در فرانسه برگزار خواهد شد، شاهد تغییرات در این رقابت ها باشیم و سعی می کنیم از فناوری های جدید در این مسابقات استفاده کنیم.
وی درباره مسابقات لیبرتادورس هم گفت: دوره گذشته جام لیبرتادورس استثنائا به دلیل مسائل امنیتی خارج از قاره آمریکای جنوبی برگزار شد اما دوره آینده این مسابقات در یک مکان و محدود برگزار خواهد شد.
منبع/ ایرنا