تنیسور بریتانیایی در 14 سال دوران حرفه‌ای‌اش عناوین متعددی به دست آورد.

گزارش تصویری/ دوران پرافتخار اندی ماری به مناسبت اعلام خداحافظی زود هنگام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، اندی ماری یکی از پرافتخارترین تنیسورهای جهان، دیروز (جمعه) در نشست خبری اعلام کرد در سال جاری از جهان تنیس خداحافظی می‌کند. تنیسور بریتانیایی با چشمان گریان گفت که مشکل جسمانی‌اش اجازه نمی‌دهد بیش از این در رقابت‌ها حضور داشته باشد. ماری امیدوار است در مسابقات ویمبلدون هم شرکت کند اما ممکن است تنیس اپن استرالیا آخرین حضورش باشد. در ادامه به دوران موفق تنیسور 31 ساله اشاره می‌شود.

دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر ماری دوران حرفه‌ای خود را در سال 2005 با حضور در تنیس ویمبلدون آغاز کرد. او تنها 18 سال داشت و در دور سوم این رقابت‌ها حذف شد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر تنیسور بریتانیایی نخسین مسترز خود را در مادرید و در سال 2008 به دست‌آورد. او توانست در فینال ژیل سیمون را شکست دهد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر ماری درسال 2010 توانست در مسترز شانگهای راجر فدرر را شکست دهد. این هفتمین مسترز او محسوب می‌شد. ماری تنها گرند اسلم کسب نکرده بود.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر تنیسور بریتانیایی پس از این که سه سال در نیمه نهایی شکست خورد در سال 2012 بالاخره به فینال ویمبلدون رسید. او در دیدار نهایی با نتیجه 3 بر یک از فدرر شکست خورد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر یک ماه پس از این شکست تلخ ماری در المپیک لندن حاضر شد. او توانست جبران کند و مدال طلای المپیک را به دست آورد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر ماری در نهایت در جولای 2013 نخستین گرند اسلم خود را فتح کرد. او با شکست نواک جوکوویچ قهرمان تنیس ویمبلدون شد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر تنیسور بریتانیایی در این سال جایزه لاروس را که به بهترین ورزشکار سال داده می‌شود را کسب کرد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر هواداران اسپانیایی از دومین قهرمانی ماری در مسترز مادرید خوشحال نشدند چون تنیسور بریتانیایی با پیروزی برابر رافائل نادال این عنوان را به دست آورد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر ماری در خنت بلژیک رهبر تیم تنیس بریتانیا در جام دیویس 2015 بود. این تیم که از ماری، دنیل اوانز، دومینیک اینگلوت، جیمی ماری، جیمز وارد، کیل ادموند و لئون اسمیت تشکیل می‌شد جام قهرمانی را بالای سر برد. انگلیس از سال 1936 نتوانسته بود این جام را به دست آورد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر تنیسور بریتانیایی در سال 2016 برای دومین بار فاتح تنیس ویمبلدون شد. او از آخرین پیروزی‌اش در سال 2013 نتوانسته بود به فینال گرند اسلم صعود کند تا این که سه سال بعد این اتفاق افتاد و توانست در دیدار نهایی میلوش رائونیچ را در سه ست شکست دهد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر ماری برای دومین دوره پیاپی به فینال تنیس المپیک صعود کرد. این بار در ریودوژانیرو خوان مارتین دل پوترو را پیش رو داشت و توانست حریف آرژانتینی‌اش را شکست دهد.
دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر ماری در تور ATP لندن به فینال صعود کرد و با شکست جوکوویچ جام قهرمانی را بالای سر برد. همچنین سال را به عنوان مرد شماره یک جهان به پایان رساند و این جایزه را به دست آورد.