شکست منچستریونایتد مقابل پاری سن ژرمن آن هم در اولدترافورد در لیگ قهرمانان اروپا نه تنها موجب رد شدن «اوله گانر سولسشر» از سخت ترین امتحانش به عنوان سرمربی قرمزها بود بلکه به خیال پردازان ثابت کرد که او گزینه مناسبی برای پذیرش چنین مسئولیتی نیست.

سولسشر به زمین سفت خورد/ شکست مقابل «پی اس جی» رویاپردازانِ یونایتد را از خواب پراند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز چهارشنبه نوشت: لیگ قهرمانان اروپا هیچ جایی برای مخفی شدن ندارد اما «اوله گانر سولسشر» سرمربی موقت یوناتید ها پس از اینکه تیم تحت هدایتش در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی این تورنمنت در برابر هوش «توماس توخل» و شاگردانش کاملا تسلیم شد؛ بی شک در اولدترافورد به دنبال گوشه ای برای پنهان شدن می گشت.
سولسشر مستاصل که گویی شکست 2 بر صفر خانگی مقابل پاری سن ژرمنِ مهارنشدنی، برایش کافی به نظر نمی رسید؛ مجبور بود تا مصدومیت 2 مهاجم آماده خود یعنی «جسی لینگارد» و «آنتونی مارسیال» را نظاره گر باشد؛ این در حالی است که کارت قرمزی که «پل پوگبا» مهاجم فرانسوی تیمش در دقایق پایانی بازی دریافت کرد برای تعویض طلایی سال های دور «سر الکس فرگوسن» بدین معنا بود که بازی ششم مارس در پاریس، شاید تکلیف حضور دائمی وی روی نیمکت شیاطین سرخ را مشخص کند.
بازی شب گذشته برای میزبان از «آن» شب ها بود؛ تیمی با خوش بینی و امید وارد میدان می شود اما تجربه و کلاس بازی میزبان به خامی سولسشر و محدودیت های تیمش می چربد.
سولسشر در خصوص این بازی اظهار داشت: این بازی برای ما آزمونی واقعی بود، کاملا مشخص بود که مدتی است در این سطح از فوتبال بازی نکرده ایم؛ این یکی از آن بازی هایی بود که می توانست هر نتیجه ای بدنبال داشته باشد اما بی شک قرار نیست این بازی تکلیف فصل را برای ما مشخص کند و تنها می توانیم از آن درس بگیریم، زمانی که به پاریس برویم تمام تلاشمان را می کنیم؛ سربالایی سختی پیش رویمان است اما گذر از آن غیرممکن نیست.
سولسشر از زمان جایگزین شدن به جای «خوزه مورینیو» در دسامبر سال گذشته، کار فوق العاده ای را به عنوان سرمربی انجام داده و 10 بازی از مجموع 11 بازی خود را با پیروزی و تک بازی باقی مانده را نیز با تساوی پشت سر گذاشته است اما شب گذشته، شبی بود که «حقیقت»، تلخی خود را به مرد نروژی چشاند.
پی اس جی، «نیمار» و «ادینسون کاوانی» را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما غیبت آنها با توجه به حضور «کیلین امباپه»، «مارکو وراتی» و «آنخل دی ماریا»یی که در زمین تیم سابقش جولان می داد، به هیچ وجه محسوس نبود؛ بازیکنانی که ارکستر قهرمان لوشامپیونه را در اولدترافورد هدایت کردند.
روند بدون شکست سولسشر به عنوان سرمربی موقت یونایتد، با شکستی تلخ برای مرد 45 ساله تمام شد؛ سرمربی که نقشه بازی و ترکیب فرستاده شده از سوی وی به زمین بازی تقریبا به طور تمام و کمال توسط بازیکنان درجه یک حریف خنثی شد.
در واقع، انگیزه تنها چیزی است که می تواند یک تیم را تا اینجا رو به جلو براند و «توخل» به عنوان یک سرمربی سطح بالا و با سابقه هدایت قهرمان بوندسلیگا یعنی بورسیا دورتموند، هوش تاکتیکی خود را برای پیروزی در میدانی نابخشودنی همچون مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به رخ همگان کشید.
با این حال، از دست دادن لینگارد و مارسیال پیش از آغاز نیمه دوم برای سولسشر بدشانسی بزرگی بود چرا که نه تنها قدرت یونایتد را برای بازگشت کاهش داد بلکه ضعف لایه های عمقی خط دفاعی این تیم را نمایان کرد.
عملکرد قابل تحسین در لیگ برتر جزیره و تکرار همان روند و همان عملکردها در مقابل تیم های بزرگ آن هم روی لبه تیز لیگ قهرمانان، 2 موضوع کاملا متفاوت است؛ به عبارت دیگر، سولسشر شب گذشته از امتحان خود رد شد و رویاپردازانی که روند بدون شکست او و تیمش در لیگ برتر انگلیس را برای نشستن دائمی وی روی نیمکت شیاطین سرخ کافی می دانستند، با چشم های خود دیدند که سولسشرِ خام، مناسب ترین گزینه برای پذیرش این مسئولیت بزرگ نیست.
ورزشی**3991**1597