بانوی ملی پوش اسکی ایران که در مسابقات جهانی خطایش را به داوران اطلاع داد و از مسابقات کنار رفت در مورد تصمیم خود می‌گوید نمی‌خواستم بعدا که به نتایج امسال نگاه می‌کنم به خودم بگویم به چه قیمتی بالا رفتم.

بغض بانوی اسکی باز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، مرجان کلهر ملی پوش اسکی آلپاین ایران در مرحله نهایی مسابقات جهانی مارپیچ کوچک در سوئد دست به اقدامی شایسته زد که این روزها کمابیش در مورد آن شنیدیم. داستان از این قرار بود که این اسکی باز هنگام مسابقه خود در رقابت‌های مارپیچ کوچک قهرمانی یکی از موانع از بین پاهایش رد می‌شود و خطا می‌کند اما این موضوع آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که حتی داوران هم متوجه نمی‌شوند به همین دلیل نام او را در لیست صعود کنندگان به مانش دوم قرار می‌دهند. کلهر که به قول خودش اعتقادات و ایمان قلبی خاصی دارد بعد از اینکه اسمش را در رنکینگ مرحله دوم می‌بیند، تصمیم می‌گیرد در مرحله بعد شرکت نکند؛ اتفاقی که باعث تحسین این اسکی باز شد. او در مورد تصمیم خود به ایسنا گفت: مسابقات قهرمانی جهان رویداد بزرگی است. به طور کلی مسابقاتی که در سطح دنیا و کشورهای مختلف برگزار می‌شود از نظر تعداد داور و دوربین‌ها، فوق‌العاده حرفه‌ای عمل می‌کنند و کوچک‌ترین موارد را می‌بینند.

این اتفاق شانس نه، امتحان الهی بود

این اسکی باز در ادامه افزود: اینکه خطای من را ندیدند شاید به قول دوستانم شانس بود اما اعتقاد داشتم که یک امتحان الهی محسوب می‌شد. تقریباً 10 دروازه (مانع) به پایان مانده بود که چوب از بین پاهایم رد شد. این مساله در اسکی خطا محسوب می‌شود. چون ورزشکار حتماً باید شعاع پیچ را قطع کند و اگر چوب از بین پایش رد شود حدود 20 سانتی‌متر مسیر کمتری نسبت به بقیه طی کرده و این در زمان تأثیرگذار است. من هم متوجه شدم چوب از بین پاهایم رد شد. به بقیه تیم گفتم اینجا مسابقات قهرمانی جهان است و 99 و 9 دهم درصد آنها خطای مرا دیدند اما وقتی پایین آمدم متوجه شدم که اسم من هم در رنکینگ هست و به عنوان پنجاه هشتمین نفر می‌توانستم مانش دوم را شروع کنم.

تصمیم سختی بود و خیلی گریه کردم

کلهر در ادامه به دلیل انصراف از مسابقه اشاره کرد و گفت: اینکه برای اولین بار به مرحله دوم مسابقه نهایی می‌رفتیم، می‌توانست اتفاقی تاریخی باشد. ابتدا مطمئن بودم اسم من را بین اوتی‌ها قرار می‌دهند. رفتم بالا کنار بقیه بازیکنان تا به فروغ، عاطفه و خانم زرگری کمک کنم و کوله‌ها و لوازم‌مان را بیاورم اما همچنان دیدم در رنکینگ هستم. اگر مسابقه می‌دادم به عنوان کسی که در مرحله دوم مسابقات جهانی شرکت کرده در لیست فدراسیون جهانی قرار می‌گرفتم و این برای اسکی‌بازان یک نوع افتخار است. انتخاب خیلی سختی بود. خیلی گریه کردم و می‌گفتم به خاطر اینکه اوت شدم هرگز خودم را نمی‌بخشم.

نمی‌خواستم به خودم بگویم به چه قیمتی بالا رفتم

ملی پوش اسکی ایران در ادامه افزود: شرایط سخت و وسوسه برانگیزی بود اما اعتقادات و ایمان قلبی‌ام باعث شد تا این تصمیم را بگیرم. خیلی گریه کردم ولی می‌خواستم احساسی تصمیم نگیرم. حاضر شدم در لیست مرحله دوم نباشم تا اگر بعداً به نتایج سال 2019 نگاه کردم به خودم نگویم به چه قیمتی به مرحله بعد رفتم. به همین دلیل در مسابقه شرکت نکردم.

کلهر با رضایت از تصمیمی که گرفته است گفت: خوشحالم که این تصمیم را گرفتم. این را هم باید بگویم که دوست نداشتم این موضوع رسانه‌ای شود. نمی‌گویم این اتفاق خاص نبوده اما فکر می‌کنم آنقدر کلک و دروغ زیاد شده که این موضوع خیلی خاص به نظر رسید.