مثلث آنلاین: والیبال ایران در همه زمینه‌ها با مشکلات و معضلات زیادی روبرو است.

خداحافظی با روزهای خوش والیبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آرش عبدی/میزان: دیدار سوم فینال لیگ برتر والیبال امروز(دوشنبه) بین تیم‌های سایپا و شهرداری ورامین برگزار می‌شود و یکی از این دو تیم کاپ قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر خواهد برد.

در لیگ امسال همچون دوره‌های قبلی لیگ اتفاقات عجیبی رخ داد که در کمترین کشوری می‌توان نمونه‌های آن را یافت. در سال‌های گذشته برخی‌ تیم‌ها در اواسط لیگ کناره‌گیری می‌کردند و اگر لیگی با 12 تیم آغاز می‌شد در نهایت با تعداد تیم‌های کمتری به پایان می‌رسید. برخی دیگر از تیم‌ها هم که به دلایل مختلف از لیگ کنار گذاشته می‌شدند با کوچکترین فشاری از سوی مسئولان غیر ورزشی دوباره به لیگ برمی‌گشتند.

تغییرات مداوم قوانین، ناهنجاری‌های روی سکوها و حتی بین بازیکنان و مربیان، افزایش کاذب دستمزد بازیکنان و ...از دیگر مشکلات لیگ برتر والیبال است که نه تنها حل نشده باقی مانده‌اند بلکه با توجه به اتفاقاتی که در این چند ماه اخیر در فدراسیون والیبال رخ داده بر میزان آن نیز افزوده شده است.

خداحافظی با روزهای خوش والیبال ایران

از زمان ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال تا به امروز هیچ گاه به لیگ برتر والیبال نگاه جدی نشد و همه معضلات آن در پشت موفقیت‌های تیم ملی والیبال پنهان شد. امسال نیز اتفاقات دیگری برای لیگ برتر والیبال رخ داد، اتفاقاتی که ناخوشایند بود و میزان معضلات لیگ را بیشتر کرد. پس از این که تاریخ مرحله فینال لیگ چندین بار تغییر کرد میزبانی این مرحله نیز از تبریز گرفته شد، این در حالیست که پیش از این داوری عنوان کرده بود میزبان مرحله فینال به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند. در نهایت تهران به عنوان میزبان این مرحله انتخاب شد اما هیچ کدام از مسئولان فدراسیون والیبال و همین طور سازمان لیگ والیبال سوراخ بودن سقف سالن 12 هزار نفری آزادی را در نظر نگرفته بودند و همین مسئله باعث شد با بارش باران، سطل‌ها در میان نگاه متعجبانه مردم و تماشاگران به داخل زمین برده شود.

بدون شک اتفاقات این بازی می تواند سوژه رسانه‌های خارجی هم شود، چرا که به هر حال والیبال ایران جایگاه بالایی در دنیا دارد و لیگ برتر هم توسط رسانه‌های خارجی رصد خواهد شد.

خداحافظی با روزهای خوش والیبال ایران

مشکلات والیبال ایران تنها مختص به لیگ برتر نمی‌شود و تیم ملی هم که سال‌ها برای والیبال ایران آبروداری می‌کرد با مشکلات ریز و درشتی روبرو است که فراهم نشدن بازی‌های دوستانه برای تیم ملی یکی از همین معضلات است. در حالی که تا پیش از این بسیاری از تیم‌های مطرح در صف بازی دوستانه با ایران بودند اما در حال حاضر هیچ کدام از آنها تمایلی به این کار ندارند و همه پیشنهاداتی که فدراسیون والیبال به این تیم‌ها داد با پاسخ منفی آنها روبرو شد.

به نظر می‌رسد با توجه به روند فعلی باید با روزهای خوش والیبال ایران خداحافظی کرد. روزهایی که حداقل تیم ملی والیبال با نتایجی که کسب می‌کرد توانسته بود برای والیبال ایران آبروداری کند اما در حال حاضر هیچ کورسوی امیدی دیده نمی‌شود و والیبال ایران به سزنوشت رشته‌هایی همچون بسکتبال دچار شده است.بسکتبال ایران هم زمانی در آسیا خودنمایی می‌کرد اما در حال حاضر با آن دوران تفاوت زیادی کرده و حتی جزو 3 تیم برتر آسیا هم نیست.

251255