پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیش و مشهد از توریستی‌ترین شهرهای ایران هستند. کیش در جنوب ایران به لطف شرایط اقتصادی، تفریحات سرگرم‌کننده، هتل‌های لوکس، سواحل ماسه‌ای و شنی، مراکز خرید جذاب و... سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از داخل وخارج کشور می‌شود. مشهد هم با توجه به بارگاه ملکوتی امام هشتم به بزرگ‌ترین شهر زیارتی ایران تبدیل شده و زائران زیادی درطول سال برای زیارت و حتی تفریح به این شهر مقدس می‌روند. تور کیش از مشهد از محبوب‌ترین تورهای کشور است. سهم مسافران مشهد به کیش بسیار زیاد بوده و از پرفروش‌ترین تورهای کشور محسوب می‌شود.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به شهر مشهد است. این پارک جنگلی 10 کیلومتر با مشهد فاصله دارد و مسافران می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن به پراک جنگلی وکیل آباد برسند. در این باغ درختان تنومند و قدیمی مثل کاج، سرو و نار رویده‌اند که عظمت این باغ را به زیبایی نشان می‌دهند. همچنین در پارک جنگلی وکیل آباد رودخانه‌ای فصلی وجود دارد که آب این رودخانه از چشمه وکیل آباد و بند گلستان تامین می‌شود.

نشستن کنار رودخانه، شنیدن صدای آب و دیدن درختان تنومند و کهن می‌تواند آرامشی تکرارنشدنی را در مسافرت برای گردشگران به ارمغان آورد. این پارک جنگلی امکانات تفریحی و بهداشتی مناسبی را دراختیار مسافران قرار داده تا بتوانند ساعت‌ها در این طبیعت بکر گردش کنند.

دره ارغوان

دره ارغون یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری اطراف مشهد محسوب می‌شود که فاصله کمی (20 کیلومتر) با خود مشهد دارد و گردشگران می‌توانند در کم‌ترین زمان به این دره جذاب و دیدنی برسند. برای رفتن به این دره ابتدا باید به روستای طرقبه و بعد به روستای کولاته آهن بروید؛ سپس به دشت ارغون یا دره ارغون رفته تا جاذبه‌‌ای طبیعی و بکر را از نزدیک ببنید.

اگر می‌خواهید زمانی به این دشت بروید که همه دشت سرسبز و پر از گل و گیاه باشد، باید در فصل بهار یا تابستان این کار را انجام دهید. این دره یکی از زیباترین دره‌های اطراف مشهد بواستده که طرفداران زیادی دارد و میان زائران محبوبیت چشم‌گیری پیدا کرده است.

شاندیز مشهد

معروف‌ترین جاذبه‌ طبیعی شهر مشهد، شاندیز است. محبوبیت شاندیز به قدری زیاد بوده که مسیر این جاذبه طبیعی سرسبز، پر از امکانات تفریحی و رفاهی است. یکی از معروف‌ترین غذاهایی که در این مکان بکر و زیبا به شما پیشنهاد می‌کنیم، شیشلیک شاندیز است که بسیار پرطرفدار و لذیذ بوده و می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما ثبت کند. شاندیز 20 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد و می‌توانید با 30 دقیقه سواری با ماشین به این جاذبه‌ تاریخی و طبیعی برسید.

یکی از ویژگی‌های شهر شاندیز وجود رستوران‌های متنوع در این محدوده است. گردشگران در بازدید از این منطقه برای صرف غذا در این رستوران‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. شاندیز پر شده از درختان قدیمی و بزرگ که درمیان‌ آن‌ها آب در جریان است و می‌تواند شما را  تا ساعت‌ها از دنیای مجازی و واقعی دور و به عظمت خدا نزدیک‌تر کند.

ساحل‌های جزیره کیش

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های‌ گردشگری جزیره کیش ساحل‌های گوناگون و بکر آن است. این موضوع معمولا از دید مسافران پنهان بوده و لذت قدم زدن در سواحل خاص این جزیره را ازدست می‌دهند. آب‌وهوای کیش به‌خاطر موقعیت جغرافیایی درطول روز گرم بوده و در شب بسیار معتدل و مناسب می‌شود. شب هنگام برای قدم زدن در ساحل و گردش شبانگاهی در جزیره بسیار مناسب است.

از ساحل‌های بی‌نظیر کیش می‌توان به پارک ساحل مرجان، میرمهنا، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر، اسکله تفریحی، ساحل مارینا، ساحل درختان نارگیل و... اشاره کرد. مردم جزیره بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای چند روز با این مردم خوش‌اخلاق زندگی کنید. زندگی در کیش یکی از تجربیات فوق‌العاده شما می‌شود. اگر با تور کیش از مشهد علی بابا سفر می‌کنید، سواحل کیش از بهترین جاذبه‌های گردشگری جزیره است که می‌توانید به‌صورت رایگان سری به آن‌ها بزنید.

ساحل درختان نارگیل

یکی از ساحل‌های خاص و بکر کیش ساحل درختان نارگیل است. این ساحل با مساحتی 2000 متری و داشتن بیش از 2500 درخت نارگیل بهترین ساحل جزیره برای عاشقان دریا، غروب و طلوع آفتاب به‌شمار می‌رود. درختان نارگیل در آب‌وهوایی استوایی رشد می‌کند و جزیره کیش به‌خاطر آب‌وهوایی استوایی و خاص می‌تواند این درخت را در خاک خود پرورش دهد. برگ‌های این درختان در تابستان مانند سایه‌بان عمل می‌کند و سایه‌بانی مجانی برای کسانی است که برای تفریح به ساحل رفته‌اند. این ساحل در قسمت شرقی جزیره در موازات خیابان فردوسی سمت راست جاده قرار دارد. اگر تور کیش از مشهد را رزرو می‌کنید، هتل اقامت خود را نزدیک به این ساحل رزرو فرمایید.