نظام هیچ‌گاه دنبال حذف اصلاح‌طلبان نبوده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه همشهری یکی از گفت‌وگوهایش را به مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اختصاص داده و به نقل از وی نوشته:‌ «نظام بارها به جریان چپ برای حضور در انتخابات و کسب قدرت فرصت داده است، این موضوع را نشانه تعامل نظام با این جریان است. رهبری بارها اعلام کردند جریان اصلاح‌طلب درون نظام است و این جریان باید بتواند فعال باشد و فعالیت کند. براین اساس، بارها اصلاح‌طلبان داخل نظام در همه سطوح انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد نظام هیچ‌گاه دنبال حذف این جریان از قدرت نبوده است.»

عباس سلیمی نمین اضافه کرده: «نمی‌شود همه اصلاح‌طلبان را با یک چوب راند. وقتی آقای عارف برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شود، نمی‌توانیم بگوییم چون او نگاهی غیر از من به مسائل دارد پس او را قبول ندارم. همه باید به قانون پایبند باشیم. نوع تفکر عارف می‌تواند با من تفاوت داشته باشد اما وقتی او مورد تأیید شورای نگهبان است به این معناست که عارف با دیدگاهی که من دارم اشتراکات زیادی دارد.»

این پژوهشگر سیاسی معتقد است:‌ وجود عناصر تندروی اصولگرا که هر نوع ارتباطی با اصلاح‌طلبان را نفی می‌کنند و نیز وجود نیروهای تندروی اصلاح‌طلب مانع ادامه گفت‌وگو میان جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب شد. این گروه‌ها نگذاشتند تعاملات مفید میان جریانات سازنده‌ای که می‌خواهند در چارچوب قانون فعالیت کنند ایجاد شوند.