نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ برنامه مدونی برای گردشگری استان وجود ندارد.

هیچ برنامه مدونی برای گردشگری مازندران وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ برنامه مدونی برای گردشگری استان وجود ندارد.

محمدعلی محسنی بندپی در همایش چشم انداز توسعه استان با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی که با حضور وزیر کشور در فرودگاه نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد ذخایر جهان را دارا می باشد، اظهار کرد: اگرچه جنگ تحمیلی و بعداز آن تحریم های ظالمانه و کرونا مشکلات زیادی را برای کشور بوجود آورد،  اما ضعف مدیریتی بر هفت درصد ذخایر جهان در کشور وجود دارد که باید طرحی نو درانداخت.

 وی استان مازندران را دارای ظرفیت های زیاد بالقوه و بالفعل دانست و گفت: اگر مدیریت درستی بر منابع وجود داشته باشد این استان می تواند به تنهایی کشور را اداره کند.

وی افزود: با اینکه استان مازندران در ۱۴ محصول رتبه نخست را دارد اما از نظر توسعه یافتگی رتبه ۱۰ کشور را دارد همچنین در صنعت رتبه ۱۰ اما از نظر توسعه یافتگی در این بخش رتبه ۱۵ را دارد و این یعنی غفلت از ظرفیت های محدود استان است.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با ابراز تاسف از اینکه مازندران در هیچ یک از قوانین ۶ گانه توسعه در حد و اندازه خود دیده نشد، تصریح کرد: مجلس برای رسیدن دولت به رشد ۸ درصدی قدمهای خوبی را برای خارج شدن از اقتصاد نفتی برداشته است که از جمله می توان به مالیات بر خانه های خالی و پیشگیری از فرار مالیاتی اشاره کرد.

محسنی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد آن بلایی که تحریم بر کشور وارد کرد بر استان مازندران و غرب استان بیاید، یادآور شد: هیچ برنامه مدونی برای گردشگری مازندران وجود ندارد.

 وی ادامه داد: اگر کشاورزی محور توسعه استان است نباید شاهد پوسیدن مرکبات و کیوی در انبارها باشیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزی را دانش بنیان کرد، گفت: باید به تعارض بین محیط زیست و صنعت خاتمه داد و به کشاورزی و بنگاه‌های اقتصادی توجه ویژه کرد.

محسنی یادآور شد: باید از تمام اختیارات برای به سرانجام رسیدن این بی نظمی در گردشگری استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید به مدیران یاد داد  تا به صورت تیمی بازی کنند و تا به هم پاس ندهیم کار تیمی خوبی نخواهیم داشت.