رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس گفت: آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند باز است اما به معاندین رحم نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور: آغوش ملت برای فریب‌خوردگان باز است اما به معاندین رحم نخواهیم کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس گفت: آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند باز است اما به معاندین رحم نخواهیم کرد.

مهمترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس به شرح زیر است:

* استعمارکنندگان و قدرت‌های بزرگ با سخن از آزادی و شعارهای فریبنده می‌آیند و ملت‌ها را به بدبختی و ذلالت می‌اندازند.

* در جریان اغتشاشات اخیر استکبار با تمام توان به میدان آمد.

* اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود؛ همه بودند.

* کسانی که رسما در میدان نبودند شایعه‌پراکنان و شایعه‌سازان بودند.

* کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و دلیل عصبانیت دشمن این پیشرفت‌ها است.

* بالاترین فشار و تحریم تاریخ را نسبت به ایران کردند.

* تمام فشارها در قبال جمهوری اسلامی شکست خوردند.

* ما حق عقبگرد نداریم.

* اگر فکر کردید با شایعه‌سازی کردن می‌توانید به اهداف خود برسید بارها تجربه کردید تجربه ناموفقی است.

* چرا در محاسبات خود دوباره دچار اشتباه شدید.

* چرا پس از آن که ناامنی‌ها با همت مردم و نیروهای جان بر کف امن شده است به ما از کانال‌های مختلف پیغام‌ می‌دهید میخواهیم با شما حرف بزنیم.

* آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند باز است اما به معاندین رحم نخواهیم کرد.

* برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید.

* دوگانه ما دوگانه استقلال طلبی و آزادی خواهی است.

* دوگانه ما دوگانه دلبستگی به خدا و و ارزش‌ها است.

مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در مقابل دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه اطهر (س) الگویی برای بشریت است. سیره او پیش روی ما است؛ اگرچه شناخت شخصیت ایشان کاری بسیار سخت ‌گران است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: برای ما انسان‌ها شناخت سیره فاطمه زهرا (س)، قول او، فعل او و زندگی او کاملاً قابل دستیابی است. صدیق کسی است که تمام زندگی او صدق باشد و گفتار و کردارش یکدیگر را تصدیق کند.

رئیسی با بیان اینکه نشان صداقت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت است، افزود: فقط به خدا می‌اندیشد و به سوی او حرکت می‌کند. فاطمه اطهر (س) یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه که همواره در عزای فاطمی باید بخواهیم، بینش، تحلیل درست و شنیدن درست است. جاهلیت مدرن، همان جاهلیت قدیمی است با تاثیرگذاری گسترده رسانه. حضور فاطمه زهرا (س) می‌خواست جامعه دچار جاهلیت نشود.

رییسی با بیان اینکه امروز در جهان، فساد، بی‌عدالتی و فرعونی‌گری حاکم شده است، گفت: اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود و همه در آن حضور داشتند. سلطنت‌طلبان، منافقین و مستکبران در این جنگ نقش‌افرینی می‌کردند. قرآن به ما هشدار می‌دهد که مراقب شایعه‌ساران و فضاسازان باشید که قصد انحراف جامعه اسلامی را دارند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امام و رهبری به وظیفه رهبری خود عمل کردند؛ چه در ریل گذاری و سیاست گذاری و چه هشدار دادن نسبت به اتفاقات آینده. کاستی ها مربوط به قوا و دستگاه‌های اداری است و کسانی است که

رئیسی تاکید کرد: این انقلاب رهبری دارد که در هدایت این امت بی‌نظیر است؛ هرکجا پیشرفت وجود دارد، مربوط به بخش‌هایی است که به سخن امام و رهبری توجه شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب تصمیم گرفته با رهبری امام خامنه‌ای پیش برود، اظهار داشت: ما حق عقب‌گرد نداریم. رمز همین ایستادگی و مقاومت است.

رئیسی ادامه داد: آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند باز است. اما به معاندین رحم نخواهیم کرد.