حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اولین کسی است که ایران را به رقابت‌های جام جهانی برده است.

ستاره‌های بزرگ روی شانه‌های حشمت مهاجرانی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، عکسی که پیش روی شما است مربوط به مجله اطلاعات هفتگی در زمانی است که ایران خود را برای دیدار مقابل استرالیا آماده می‌کرد. مسابقه‌ای که با پیروزی ایران با گل غفور جهانی روی سانتر علی پروین، صعود ایران به رقابت‌های جام جهانی برای اولین بار را قطعی کرد.

اطلاعات هفتگی در این دو صفحه ویژه از بازیکنان ایران در مورد بازیکن تیم استرالیا و نتیجه احتمالی بازی سوال کرده است. درحالی که کلاژی در وسط این دو صفحه قرار دارد که با توجه به امکانات آن روز، چیز جالبی به نظر می‌رسد.

فوتبالیست‌هایی مثل ناصر حجازی، رضا عادل‌خانی، حسن روشن، حسن نظری، ایرج دانایی‌فر و حسن نایب آقا روی دستان حشمت مهاجرانی جای دارند و ابراهیم قاسم‌پور، حسین کازرانی، غفور جهانی و محمد صادقی از دستان حشمت‌خان آویزانند در حالی‌که نصرالله عبداللهی، علی پروین و آندرانیک اسکندریان روی سینه سینه مهاجرانی مونتاژ شده‌اند تا ترکیب ایران برای بازی مقابل استرالیا در بیاید آن هم چند روز پیش از مسابقه و درحالی‌که هیچ حرف و حدیثی هم در این زمینه به وجود نیامده است!

نکته جالب اینکه گزارشگر این دو صفحه، رسول صدرعاملی، خبرنگار سابق و کارگردان بعدی سینما است که از او فیلم سینمایی مشهور "من ترانه ۱۵ سال دارم" را به خاطر می‌آورید.