پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه فرهیختگان نوشت: روزنامه فرهیختگان با اشاره به برخی برخوردهای سطحی‌نگرانه با توصیه‌ها و بیانات رهبر انقلاب، نوشته: از آغاز دولت تاکنون رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت یکی از نام‌های پرتکرار در لیست مجلس بوده است. افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو و ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌های نجومی بازار مهم‌ترین دلیلی بود که آبان ماه سال گذشته پای فاطمی‌امین را به بهارستان باز کرد. نهایتا نمایندگان مشروط بر اینکه دولت با ارائه لایحه، وزارت بازرگانی را از وزارت صمت منفک کرده و دو وزیر جدید برای تصدی این وزارتخانه‌ها معرفی کند، قانع شدند تا در بیرون راندن فاطمی‌امین از هیات دولت دست نگه‌ دارند. دولت اما به جای لایحه تفکیک وزارت بازرگانی، ترجیح داد لایحه تشکیل سازمان بازرگانی را به مجلس ارائه کند. عدم پایبندی دولت به این توافق نانوشته باعث شد تا نمایندگان مجددا فاطمی‌امین را هدف تیغ استیضاح خود قرار دهند.

بعد از آنکه رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز روز عید قوای سه‌گانه را به همکاری و همدلی توصیه کردند، 22 نفر از نمایندگان به یکباره تصمیم گرفتند از درخواست 40 امضایی خود مبنی‌بر استیضاح فاطمی‌امین پا پس کشیده و اعلام کنند که امضای خود را پس گرفته‌اند. نکته جالب توجه درباره این اقدام ناگهانی این بود که برخی نمایندگان علت آن را توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب عنوان کردند.

همدلی با دولت زمانی معنی پیدا می‌کند که نمایندگان دلسوزانه به ایرادات احتمالی دولت نیز توجه کرده و در راستای رفع آن اقدام کنند ولو اگر این اقدام استیضاح وزیر باشد نه اینکه با واکنش‌های دفعتی و انفعالی توصیه‌های رهبر انقلاب را مورد ذبح قرار دهند.

نمونه‌ای از بروز همدلی را می‌توان در اقدامی مشاهده کرد که قوای مجریه و مقننه در راستای آزاد‌سازی سواحل کشور در دستور کار قرار دادند و نتیجه آن آزاد‌سازی ده‌ها هزار هکتار از زمین‌هایی بود که توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مورد تصرف قرار گرفته بود. این اقدام از آن جهت نتیجه داد که قوای سه‌گانه برای اجرای آن پای کار آمده و آزاد‌سازی را از اموالی شروع کردند که تحت تصرف نهاد‌های زیرمجموعه خود آنها بود. چنین تجربه‌ای را می‌توان درمورد بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در کشور وجود داشته و درحال تبدیل شدن به بحران است نیز به کار گرفت.