وزیر اسبق بهداشت گفت: مشکلات معیشتی فقط بخشی از مسائل و معضلات مردم در حاشیه شهرهاست و مسائل و آسیب های اجتماعی زیادی در این مناطق وجود دارد. جلوه های زشت مشکلات معیشتی مردم در این مناطق هر فطرت پاک انسانی را آزار می دهد.

گلایه‌های وزیر اسبق بهداشت پس از 3 سال سکوت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر اسبق بهداشت گفت: مشکلات معیشتی فقط بخشی از مسائل و معضلات مردم در حاشیه شهرهاست و مسائل و آسیب های اجتماعی زیادی در این مناطق وجود دارد. جلوه های زشت مشکلات معیشتی مردم در این مناطق هر فطرت پاک انسانی را آزار می دهد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت بعد از سه سال سکوت گلایه های خود را از وضعیت اقتصادی مردم به خصوص در حاشیه شهرها مطرح کرد.

به نوشته ساعت سلامت، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت در جمع خیرین اتحادیه عینک سازان در سالن همایش بوستان گفت: مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر مردم وارد کرده است و در اقصی نقاط کشور شاهد جلوه های فقر و محرومیت هستیم.

وی ادامه داد: جلوه های این مشکلات نه تنها در روستاها بلکه در حاشیه همین شهرها و بیخ گوش ماست. وضعیت حاشیه شهرها به مراتب بدتر از روستاهاست. مردم روستاهای کشور به علت کمبود امکانات و عدم توسعه یافتگی گرفتاری های زیادی دارند و به همین علت به حاشیه شهرها کوچ می کنند اما در حاشیه شهرها از حداقل های مورد نیاز برای زندگی بهره مند نیستند.

 قاضی زاده هاشمی گفت:‌ تصور می کردیم مثل همه سیستم های ارزشمند دنیا با ایجاد نظام رفاه و تامین اجتماعی این مشکلات حل می شود اما بسیاری از مستمندان اکنون با مشکلات مالی و غیر مالی دست و پنجه نرم می کنند، عده زیادی از مردم در حاشیه شهرها گرفتار فقر و اعتیاد و طلاق و خشونت و ضرب و شتم هستند و به کمک نیاز دارند.

وزیر اسبق بهداشت افزود: مشکلات معیشتی فقط بخشی از مسائل و معضلات مردم در حاشیه شهرهاست و مسائل و آسیب های اجتماعی زیادی در این مناطق وجود دارد. جلوه های زشت مشکلات معیشتی مردم در این مناطق هر فطرت پاک انسانی را آزار می دهد.

وی گفت: در این بین خیرانی هستند که از مال خود برای مردم نیازمند می بخشند، افرادی هستند که کار و زندگی خود را رها می کنند و برای کمک به مردم نیازمند به مناطق محروم می روند، این مسیری است که پدران و مادرانمان به ما یاد داده اند و ما هم باید به فرزندانمان بیاموزیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر فرزندان ما هم رحم و حیا داشته باشند، قطعا می توانند به اندازه توانشان این مسیر را ادامه دهند و خدمتگزار مردم و کشورشان باشند. آنچه اکنون در کشور گرفتار آن هستیم، بی حیایی و بی رحمی یا کم رحمی وکم مروتی است.

وی گفت: خیلی لازم نیست ادعای بزرگ داشته باشیم کافی است هر کدام از ما بتوانیم دست نزدیکان، خانواده، اقوام و آشنایان را بگیریم و با این کار آنچه گذشتگان برای ما به میراث گذاشتند را به نسل بعد منتقل می‌کنیم.

وی ادامه داد: این نسل با آسیب های بسیار زیادی مواجه است. مهمترین آن، مسائل اخلاقی است. تکلیف ما به عنوان والدین این است که به فرزندانمان کار خیر را یاد بدهیم. بقیه کار فرع است اینکه برای رضای خدا یا هر چه که هست فرع قضیه است. مهم این است که فرزندان ما در این مسیر خیر بیفتند.

قاضی زاده هاشمی افزود کسی که کار خیری انجام می دهد بالاخره فرزندانش هم متوجه می شوند که پدرش کار و زندگی اش را رها می کند  و از مردم نیازمند دستگیری می کند این بزرگترین پاداشی است که دریافت می کنیم.