نماینده ادوار مجلس گفت: قطعا طیفی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد، برخی شان امکان دارد حتی با اصولگرایان معتدل ائتلاف نانوشته ای هم انجام دهند

جمالی: قطعا طیف‌هایی از اصلاحات به تحریم انتخابات «نه» می‌گویند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده ادوار مجلس گفت: قطعا طیفی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد، برخی شان امکان دارد حتی با اصولگرایان معتدل ائتلاف نانوشته ای هم انجام دهند.

اصلاح طلبان تحرک سیاسی دارند اما در کلام حرفی از انتخابات نمی زنند. در واقع این طور وانمود می کنند که می خواهند در همان مسیر انتخابات 1398 گام بردارند و با شرط گذاری از حضور در میدان رقابت جاخالی دهند.

محمدجواد جمالی در گفتگو با نامه نیوز درباره مشی انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: هم اکنون به صورت سنتی می توان گفت در عرصه سیاسی کشور 2 جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی داریم که هر کدام آنها دربرگیرنده طیف ها و سلایق گوناگونی هستند. به عنوان مثال از احزاب پایبند به نظام تا احزاب نزدیک به اوپوزیسیون خود را اصلاح طلب معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبانی که دوره گذشته انتخابات مجلس را تحریم کردند همچنان همان شعارها را می دهند، افزود: انتخاب خانم آذر منصوری به جای بهزاد نبوی برای ریاست جبهه اصلاحات این پیام را داشت که طیف تندرو اصلاحات در مدیریت این جریان سیاسی موفق تر از اصلاح طلبانی که خواهان حضور در عرصه انتخابات هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: البته هیچ گاه این طور نبوده است که احزاب زیر چتر یک جریان سیاسی 100 درصد به تصمیمات کنگره ای و تشکیلاتی جریان پایبند باشند. حتی وقتی هم نمایندگانی با حمایت جریانات سیاسی وارد مجلس می شود کامل از نگاه جریانی تبعیت نمی کنند، اتفاقی که در مجلس دهم افتاد و برخی نمایندگان که با لیست امید وارد مجلس شدند به کاندیدای فراکسیون امید بربای ریاست مجلس رأی ندادند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: قطعا طیفی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد، برخی شان امکان دارد حتی با اصولگرایان معتدل ائتلاف نانوشته ای هم انجام دهند. معتقدم حضور گرایش های سیاسی در عرصه انتخابات می تواند بر افزایش میزان حضور مردم پای صندوق های رأی کمک کند.