وزیر کشور گفت: سازمان‌های مربوطه که مسئول پروژه پتروشیمی میانکاله هستند اگر تایید محیط زیست را نداشته باشند هیچ کاری را نمی‌تواند شروع کنند، حال این‌که چرا این کار را کرده‌اند را باید خودشان پاسخ دهند.

نظر وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر کشور گفت: سازمان‌های مربوطه که مسئول پروژه پتروشیمی میانکاله هستند اگر تایید محیط زیست را نداشته باشند هیچ کاری را نمی‌تواند شروع کنند، حال این‌که چرا این کار را کرده‌اند را باید خودشان پاسخ دهند.

احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برگزاری انتخابات تناسبی در برخی از کلانشهرهای کشور گفت: آنچه که در قانون کنونی مجلس است، یک بند وجود دارد که مربوط به تهران می‌شود، البته تناسبی محض هم نیست و یک ترکیبی از تناسبی و انفرادی است که در یک شرایطی همان هم می‌تواند به شکل اکثریتی تبدیل شود.

وزیر کشور خاطر‌نشان کرد: این موضوع در حال حاضر در مجمع تشخیص است، مجمع تشخیص نهایتا باید تصمیم‌گیری کند و ما هم برابر آنچه که تصمیم‌گیری خواهد شد، عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این‌که نظر وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات نظرش در خصوص برگزاری انتخابات به صورت تناسبی چیست، عنوان کرد: ما چند ابهام داشتیم که این ابهامات را مطرح کردیم، این ابهاماتی که ما گرفتیم مورد قبول و درست بود حالا باید راه‌هایی برای رفع ابهامات پیدا شود. اگر ابهامات رفع شود انتخابات تناسبی یک منافع و یک اشکلاتی دارد موضوع هم از مدت‌ها قبل شاید ۱۵ سال پیش مورد بحث بوده است.

وحیدی تاکید کرد: یک راه میانه را عزیزان مجلس انتخاب کردند که در تهران انجام شود. طرفداران و مخالفینی دارد یک عده محسنات و معایبش را می‌گویند از دید ما به عنوان دستگاهی که می‌خواهد انتخابات را برگزار کند ابهاماتی داشت که حال حاضر فکر می‌کنند این ابهامات را چگونه  برطرف کنند. 

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره پتروشیمی میانکاله با توجه به اینکه دولت و سازمان محیط زیست مخالف هستند اما همچنان این مسئله در استان مازندران دنبال می‌شود، وزارت کشور در این زمینه ورود کرده است یا خیر، گفت: این جزو موضوعات ما نیست، پتروشیمی مشکل اساسی‌اش محیط زیست بوده است که باید محیط زیست نظر دهد.

وزیر کشور درباره اینکه محیط زیست گفته است مخالفم بیان کرد: حال مخالفتش در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، اینکه چه کاری باید کرد بستگی دارد آن سازمان‌های مربوطه که مسئول این پروژه هستند اگر تایید محیط زیست را نداشته باشند هیچ کاری را نمی‌تواند شروع کنند. حال این‌که چرا این کار  را کرده‌اند با وجود این‌که محیط زیست نظر خود را می‌گوید باید از خودشان سوال کرد.