امام جمعه مشهد درباره برگزاری کنسرت در مشهد تاکید کرد اگر ممانعت کنسرت نبود، اینجا تبدیل می‌شد به بازار کنسرت کشور اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد.

نظر علم الهدی در خصوص برگزاری کنسرت: اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امام جمعه مشهد درباره برگزاری کنسرت در مشهد تاکید کرد اگر ممانعت کنسرت نبود، اینجا تبدیل می‌شد به بازار کنسرت کشور اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد.

علم الهدی امام جمعه مشهد در بخشی از مصاحبه با روزنامه فرهیختگان درباره دلیل عدم برگزاری کنسرت در مشهد گفت: اگر ممانعت کنسرت نبود، اینجا تبدیل می‌شد به بازار کنسرت کشور. یعنی همه کنسرت‌ها می‌آمد اینجا. آن‌وقت زائر خارجی می‌آید اینجا تا کنسرت ما را گوش بدهد. حالا نه‌تنها کنسرت، مسائل دیگر هم داریم که کنسرت در برابر آن چیزی نیست. کسی که مشهد می‌آید برای زیارت باید بیاید. اگر برای عیاشی می‌خواهد بیاید، جا برای عیاشی فراوان است اما در اینجا فرهنگ امام هشتم باید حفظ شود. اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد

وی در ادامه افزود الان که صحبت می‌کنیم 30 تا 40 آموزشگاه موسیقی در مشهد هست، باز هستند و مجوز هم دارند. ما با موسیقی جمعی و عمومی بحث داریم. در همین شورای فرهنگ عمومی یک جمعی از اساتید را مشخص کردیم تا اینها درباره مساله موسیقی و کنسرت در مشهد نظر بدهند که بالاخره چه برنامه‌ای را اجرا بکنیم؟ از آن زمان 5 سال می‌گذرد هنوز آن کارگروه درست نشده است!

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: توجه داشته باشید که کنسرت موسیقی، فقط موسیقی نیست. الان کنسرت در کشور ما مبدل شده است به موسیقی جمعی. موسیقی جمعی حواشی منکر دارد که ربطی به خود آن نوا ندارد. گاهی من خودم کارهای آقای سراج را گوش می‌دهم. اما اینکه بگوییم کنسرت آقای سراج آزاد، نه نمی‌شود. اینجا دیگر کسی به کنسرت آقای سراج گوش نمی‌دهد. بلکه با اعمال و حواشی‌اش اینجا می‌شود کانون منکرات.

امام جمعه مشهد تاکید کرد من موسیقی جمعی را قبول ندارم. ببینید، اینجا اگر کنسرت راه بیفتد، تبدیل به بازار کنسرت خواهد شد. خب یک چیزی که فرهنگ و اساس یک شهر را به هم می‌زند، چرا راه بیندازیم؟ من حتی در شهرسازی اینجا نقد دارم. الان ببینید که حرم مطهر انگار گوشه شهر است، خب جهت توسعه شهر باید اصلاح شود.