رئیس جمهور ترکیه در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در آنکارا خواستار افزایش همکاری‌های ایران و ترکیه در مقابله با تروریسم و اسلام هراسی شد

درخواست اردوغان در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور ترکیه در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در آنکارا خواستار افزایش همکاری‌های ایران و ترکیه در مقابله با تروریسم و اسلام هراسی شد.

محمدحسن حبیب‌اله زاده سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آنکارا عصر پنجشنبه پنجم مرداد ماه استوارنامه خود را تقدیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کرد.

سفیر جدید ایران در آنکارا استوار نامه خود را تقدیم اردوغان کردسفیر جدید ایران در آنکارا استوار نامه خود را تقدیم اردوغان کرد

رئیس جمهور ترکیه در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی، عاشورا را نماد برابری مسلمانان و بهانه‌ای برای اتحاد جوامع اسلامی برشمرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه زمینه‌های مختلف همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را مورد اشاره قرار داده و بر اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

وی تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور را در دسترس دانسته و خواستار تلاش مسؤولان دو کشور برای رفع موانع تجاری و تحقق این رقم شد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، اسلام هراسی و اتحاد جهان اسلام شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این دیدار با تقدیم سلام‌های گرم خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران، به دعوت به عمل  آمده از رئیسی برای سفر به ترکیه اشاره و از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه ترکیه به تهران ابراز خرسندی کرد.

محمدحسن حبیب‌اله زاده سفیر جدید ایران در ترکیه نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عاشورای حسینی، برنامه‌های خود برای توسعه مناسبات را برای رئیس جمهور ترکیه تشریح کرد و اظهار داشت: دستورکار اصلی دستگاه‌های دو کشور توسعه مناسبات بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری است و در عین حال همکاری و همفکری در مسائل سیاسی دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از مهمترین موضوعات مورد پیگیری خواهد بود.

حبیب‌اله زاده به طیف وسیع همکاری‌ها و مشورت‌های دو کشور در حوزه سیاسی از جمله؛ روند آستانه، گفت‌وگوهای چهارجانبه، قفقاز، فلسطین، جهان اسلام و مبارزه با تررویسم اشاره و بر تعمیق تعاملات دو کشور مهم ایران و ترکیه در خصوص مسائل منطقه‌ای تأکید کرد.

سفیر ایران با تمجید از مواضع مشترک ایران و ترکیه و تعدادی از کشورهای اسلامی در قبال هتک حرمت قرآن کریم، تقویت اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مقابله با روند اسلام هراسی و توهین به مقدسات دینی را ضروری برشمرد.