محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت می‌گوید: ما خیلی وقت‌ها خجالت‌زده مردم هستیم و به واسطه شرایط کنونی، پاسخ خاص و قانع‌کننده‌ای برایشان نداریم و این موضوع برای من که در منطقه‌ای محروم نماینده هستم، شدیدتر است.

نماینده مجلس: ما خجالت‌زده مردم هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت می‌گوید: ما خیلی وقت‌ها خجالت‌زده مردم هستیم و به واسطه شرایط کنونی، پاسخ خاص و قانع‌کننده‌ای برایشان نداریم و این موضوع برای من که در منطقه‌ای محروم نماینده هستم، شدیدتر است.

محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت در نقد شرایط اقتصادی کشور به رویداد۲۴ می‌گوید: موضوع اقتصاد، بسیار مهم و پیچیده است و تاثیر آن در دیگر بخش‌ها هم به وضوح دیده می‌شود. به طور مثال اگر بنا باشد شرایط فرهنگی در ایران بهبود پیدا کند، حتماً بخشی از آن مربوط به حل چالش‌های اقتصادی است

او می‌گوید: رهبر انقلاب، سال‌هاست که شعار‌های سال را به نام‌های مختلف اقتصادی، نام‌گذاری می‌کنند، پس واضح است که اقتصاد باید موضوع و اولویت یک کشور باشد. از این‌رو دولت هم باید مسائل اقتصادی را در راس کار‌های خود قرار بدهد و این کار در گروه بهره‌مندی از صاحب‌نظران و مدیران کارآمد است زیرا در این رویکرد است که می‌توان به باز شدن گره‌های اقتصادی در کشور امیدوار بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور به برخی مدیران ناکارآمد که در کانون‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستند، برمی‌گردد. به معنای کلمه، برخی مدیران دولتی ما، توان لازم برای اداره امور را ندارند. شاید فردی یک تئوریسن خوب باشد، اما معلوم نیست یک مجری توانمند باشد یا شاید یک نفر استاد دانشگاه قابلی باشد، ولی معلوم نیست این توانمندی را بتواند در کسوت وزارت هم نشان دهد.

مبلغی می‌گوید: مقام اجرا، یک عام دیگری دارد و می‌باید افراد اجرایی و کارنامه‌دار در راس امور باشند. نمی‌توان به صرف اینکه فردی در دانشگاه به مدارک و درجاتی رسیده، او را در یک پست اجرایی و کلیدی قرار داد. این رویکرد آن هم در کشوری مثل ایران که با بحران‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اصلاً قابل توجیه نیست.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: اداره درست و منطقی اقتصاد ایران نیازمند افراد قوی و کارنامه‌دار است، یعنی در این شرایط، دولت حتی نباید به افراد معمولی هم برای رفع چالش‌ها میدان دهد، چه برسد به اینکه برخی از مدیران ارشد کشور که نام معمولی را هم بر آن‌ها نمی‌توان گذاشت، چون از معمولی هم سطح‌شان پایین‌تر است، میدان گرفته‌اند.

وی می‌گوید: مشکلات اقتصادی ایران، به راحتی حل نمی‌شوند و آدم این‌کاره می‌خواهد، یا شاید هم برخی چالش‌ها با یک نگاه مدیریتی علمی و ساده حل شوند، اما برخی از این آقایان نمی‌توانند این کار را به سرانجام برسانند. ایران چند سالی است که در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته و عبور از این مسیر پرسنگلاخ و تاریک، مدیران خوش‌فکر و اجرایی را می‌طلبد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان می‌گوید: شاید دولت موضوعات اقتصادی را هم در اولویت اول کاری‌اش قرار داده باشد، ولی وقتی بازوان اجرایی ضعیف هستند، کار توام با خروجی که نشان از اهمیت باشد را نمی‌بینیم. اینکه دولت چرا پس از گذشته دو سال از عمرش، هنوز افراد کارکشته و توانمند را روی کار نمی‌آورد، یکی از نقد‌های جدی و خواسته ما به آن‌هاست.

مبلغی می‌گوید: ما به طور جد از دولت می‌خواهیم برخی مدیران ارشد و حتی میانی خود را تغییر دهد، تا روند کشور بهبود پیدا کند. ما در مجلس، مرتب تذکرات لازم را به دولت می‌دهیم و اگر روی موضوع استیضاح پافشاری نمی‌کنیم به خاطر این است که دوست داریم کمک‌کننده دولت باشیم، چون معتقدیم موفقیت دولت به موفقیت نظام منجر می‌شود، ولی قبول دارم که مجلس در این رابطه، همواره مراعات دولت را کرده است.

نماینده کوهدشت می‌گوید: مجلس یازدهم، وزیر صمت را استیضاح کرد و امکان دارد در سال پایانی مجلس، باز هم شاهد استیضاح برخی وزرای دولت سیزدهم باشیم. استیضاح زمانی از سوی ما صورت می‌گیرد که واقعاً به این نتیجه برسیم که کار با آن مدیریت خاص به سرانجام نمی‌رسد.

وی می‌گوید: من نماینده هستم و از نزدیک مشکلات مردم را می‌بینم. حقیقتاً مردم با مشکلات زیاد اقتصادی روبرو هستند و گلایه ما چه از این دولت و چه دولت قبل این بوده و هست که چرا توجه لازم به مناطق محروم و کم‌برخوردار نمی‌شود در حالی که در این مناطق ظرفیت‌های بالایی وجود دارد. ما خجالت‌زده مردم هستیم و به واسطه شرایط کنونی، پاسخ خاص و قانع‌کننده‌ای برایشان نداریم و این موضوع برای من که در منطقه‌ای محروم نماینده هستم، شدیدتر است. علیرغم اینکه تا امروز کار‌های خوبی هم صورت گرفته است، اما انتظار من از دولت سیزدهم در رسیدگی به مناطق محروم، بیش از این بود.