سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت با بیان اینکه کویت و ایران دو همسایه با روابط تاریخی هستند، بر ضرورت حمایت دو کشور از یکدیگر تاکید کرد.

سفیر ایران: روابط تهران با کویت ریشه در تاریخ دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت با بیان اینکه کویت و ایران دو همسایه با روابط تاریخی هستند، بر ضرورت حمایت دو کشور از یکدیگر تاکید کرد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت روز یکشنبه از تلاش برای تقویت روابط دو کشورهمسایه خبر داد.

به گزارش وبگاه «عرب تایمز»، «محمد توتونچی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت در دیدار با اعضای «انجمن دوستی ایران و کویت» و پس از تقدیم رونوشت استوارنامه خود به «شیخ سالم العبدالله» وزیر امور خارجه کویت گفت با ابراز خوشحالی از حضور در این کشور، اظهار داشت که برای تقویت روابط نزدیک بین دو طرف تلاش خواهد کرد.

سفیر ایران با بیان اینکه کویت و ایران دو همسایه با روابط تاریخی هستند که ریشه در دهه‌ها دارد، بر ضرورت حمایت دو کشور از یکدیگر تاکید کرد.

وی افزود که پیش از ورود به کویت با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور همچنین «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران دیدار کرد و این دو بر توسعه روابط و ارتباطات دوجانبه در همه زمینه‌ها و تقویت روابط با کشورهای همسایه به ویژه کویت تاکید کردند.

حسین امیرعبداللهیان ۳۱ خرداد ماه سالجاری در سفر به چهار کشور حوزه خلیج فارس سفری چند ساعته به کویت داشت و ضمن دیدار با همتای کویتی با نخست‌وزیر این کشور هم ملاقات و گفت‌وگو کرد. این نخستین سفر امیرعبداللهیان به کویت بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. پس از آن هم وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در شهر «باکو» در جمهوری آذربایجان با یکدیگر ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند.