فعال سیاسی اصولگرا گفت: مسائل اقتصادی و معشیتی فعلا مردم را درگیر خود کرده است بنابراین بین مردم هنوز مسئله انتخابات مطرح نمی شود.

فعال اصولگرا: به‌ رغم پیش ثبت نام 50 هزارنفری، هنوز فضا انتخاباتی نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مسائل اقتصادی و معشیتی فعلا مردم را درگیر خود کرده است بنابراین بین مردم هنوز مسئله انتخابات مطرح نمی شود.

پیش ثبت نام انتخابات مجلس به پایان رسید و قریب به 50 هزار نفر در سایت وزارت کشور نام نویسی کردند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفتگو با نامه نیوز درباره ارتباط بین پیش ثبت نام 50 هزار نفر با پرشور شدن انتخابات مجلس گفت: در این دوره از انتخابات صداوسیما، احزاب سیاسی و برخی شخصیت ها از نیروهای سیاسی دعوت به نام نویسی کردند و این مسئله بر آمار پیش ثبت نام ها تأثیرگذار بود.

وی افزود: وقتی تعداد کاندیدا در شهرها به ویژه حوزه های انتخابیه کوچک زیاد باشد، رقابت بین کاندیداهای زیادی شکل می گیرد به ویژه آنکه در این مناطق معادلات قبیله ای، محلی و فامیلی به شدت بر تصمیم مردم پای صندوق رأی موثر است بنابراین افزایش تعداد کاندیداها می تواند به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات کمک کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشهودبودن پالس ها و علائم پرشورشدن انتخابات مجلس یادآور شد: گرچه مرحله پیش ثبت نام نامزدها انجام شد اما هنوز فضای کشور انتخاباتی نیست. مسائل اقتصادی و معشیتی فعلا مردم را درگیر خود کرده است بنابراین بین مردم هنوز مسئله انتخابات مطرح نمی شود.

وی افزود: هرچند پیش ثبت نام قریب به 50 هزار نفر، زمینه طرح موضوع انتخابات مجلس را در جامعه فراهم کرد اما برای تحقق مشارکت عمومی پرشور باید کارهای دیگری در کنار مشارکت تعداد بالای کاندیداها حتما انجام شود مثلا دولت چند اقدام مثبت انجام دهد.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: بعد از مهرماه که نامزدها ثبت نام رسمی در انتخابات مجلس انجام دهند فضای انتخاباتی به تدریج شکل می گیرد چون افرادی که ثبت نام می کنند بروز و ظهور بیشتری بین مردم و فضای رسانه ای خواهند داشت و همین مسئله تنور انتخابات را می تواند گرم کند.