رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش بانوان فعال اربعین حسینی، گفت: اربعین امروز مهم‌ترین و نوآورانه‌ترین موضوع در فرهنگ اسلامی و جهانی است و ما هنوز می‌توانیم در خیمه‌گاه امام حسین، هرکسی با هرسلیقه‌ای را جمع کنیم.

قالیباف: اربعین، نوآورانه‌ترین موضوع در فرهنگ اسلامی و جهانی امروز است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش بانوان فعال اربعین حسینی، گفت: اربعین امروز مهم‌ترین و نوآورانه‌ترین موضوع در فرهنگ اسلامی و جهانی است و ما هنوز می‌توانیم در خیمه‌گاه امام حسین، هرکسی با هرسلیقه‌ای را جمع کنیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در همایش بانوان فعال اربعین حسینی، گفت: دو ستون موفقیت نظام و حاکمیت، یکی ایمان و باور به سنت‌های الهی و دوم اینکه بگذاریم کار را مردم انجام بدهند و ما در بخش دولتی فقط تنظیم‌گری و تسهیل‌گری کنیم.چراکه هرزمان ما در هربخشی، کار را از مردم گیرفتیم، آن حوزه را تضعیف کردیم.

قالیباف اظهار کرد: واقعیت آن است که ما از ظرفیت بانوانمان در کشور، استفاده نکردیم و این تحولی که امام عزیز فراهم کردند که امروز می‌بینیم بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در کنکور، از بانوان هستند، اما در عمل آنگونه که باید از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی افزود: البته همیشه گفته‌ام که مهم‌ترین نقش بانوان، حفظ ستون خانواده است ولی این به آن معنی نیست که بانوان نباید در بخش‌های مختلف اجتماع حضور داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: یکی از نکاتی که در اربعین وجود دارد این است که اساسا جوهره اربعین، زنانه است و اینکه ما امروز اینگونه عاشورا را در تمام سئون زندگی می‌بینیم، این حرکت و اربعین از طریق حضرت زینب (س) اتفاق افتاده و جوهره زنانه آن غلبه دارد.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی امروز که با آن مواجه هستیم، ریشه در مسائل تربیتی دارد، و اربعین یک فرصت تاریخی است که خداوند در مکتب اهلبیت برای ما به ارمغان آورده است تا بتوانیم چنین کار تربیتی عظیمی را انجام دهیم.

قالیباف تاکید کرد: اربعین امروز مهم‌ترین و نوآورانه‌ترین موضوع در فرهنگ اسلامی و جهانی است و ما هنوز می‌توانیم در خیمه‌گاه امام حسین، هرکسی با هرسلیقه‌ای را جمع کنیم و حتی کسانی که مسلمان نیستند نیز، زیر این خیمه جمع می‌شوند.

وی افزود: ویژگی منحصر به‌فرد اربعین ظرفیت و فرصت‌هایی است که خداوند درآن قرارداده تا همه بتوانند در این خیمه‌گاه حسینی جمع شوند .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هیئات مذهبی گفت: امیدوارم همه شما بانوان عزیز در این حرکت اربعین که جوهره و جنس آن زنانه است، در این بخش فناوری اجتماعی نقش‌آفرینی مطلوب داشته باشید. چراکه منتظران واقعی در عصر غیبت کسانی هستند که در این مسیر فعالیت موثر کنند.