کانال تلگرامی رئیس مجلس ویدئویی با عنوان پاسخ صریح قالیباف به حواشی برکناری معاون سیاسی منتشر کرد که در سخنان رئیس مجلس آمده است: اگر وزیری تحت فشار عزل و نصبی را بپذیرد، باید برای خود آن وزیر تعیین‌تکلیف کرد، اما وحیدی قبل از موضوع بخش‌نامه تصمیم به تغییر معاونش داشت | بخش‌نامۀ غیرقانونی دخالت روشن معاون وزیر در انتخابات بود که باید بی‌طرفی را حفظ می‌کرد | در مجلس محکومم به اینکه قالیباف می‌خواهد وحیدی استیضاح نشود

پاسخ رئیس مجلس به حواشی برکناری معاون سیاسی وزیر کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کانال تلگرامی رئیس مجلس ویدئویی با عنوان پاسخ صریح قالیباف به حواشی برکناری معاون سیاسی منتشر کرد که در سخنان رئیس مجلس آمده است: اگر وزیری تحت فشار عزل و نصبی را بپذیرد، باید برای خود آن وزیر تعیین‌تکلیف کرد، اما وحیدی قبل از موضوع بخش‌نامه تصمیم به تغییر معاونش داشت | بخش‌نامۀ غیرقانونی دخالت روشن معاون وزیر در انتخابات بود که باید بی‌طرفی را حفظ می‌کرد | در مجلس محکومم به اینکه قالیباف می‌خواهد وحیدی استیضاح نشود.

بخشی از اظهارات محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دانشگاه علامه به شرح زیر است:

* اگر بخش‌نامه قانونی بود، چرا آقای وحیدی خودش لغوش کرد؟ اگر قانونی بود، پایش می‌ایستاد. آقای وحیدی گفتند از این بخشنامه مطلع نبودم، وقتی فهمیدم خلاف قانون است، لغوش کردم.

* بخشنامه نشان می‌دهد که طول مسئولیت نماینده به‌جای چهار سال شده است سه سال. رئیس کمیسیون و وزیر می‌خواهند بروند یک جایی، باید از استاندار اجازه بگیرند؟ این دقیقاً دخالت معاون سیاسی در انتخابات است.

* استیضاح یک بند نداشت، چهارده بند داشت. آقای وحیدی در کمیسیون باید به چهارده بند پاسخ می‌دادند. یک جریان خاص سیاسی فقط آن بند را دیدند.

* اگر این جریان خاص سیاسی انصاف به خرج می‌دادند، می‌دیدند در شرایط امروز کشور نباید وارد کارهای اختلاف‌انگیز می‌شدیم. به‌جای هم‌افزایی، ۴۵ روز است کشور افتاده است در یک موضوع سیاسی که از اساس هم کذب است.

* من در مجلس محکوم به این هستم که آقای وحیدی دوست چهل‌سالۀ قالیباف در سپاه بوده و قالیباف دارد دفاع می‌کند که آقای وحیدی استیضاح نشود. دو سوم مجلس من را مدافع وزیر کشور می‌داند.