امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار ترکیبی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکاست، تصریح کرد : دنیا دید که به برکت خون مطهر شهدا، نتیجه تمام دشمنی ها و کینه‍ توزی ها و راهبردهای نظام سلطه درمقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد و بی نتیجه ماند.

نباید اجازه داد به هیچ قیمتی اتحاد ملی، مذهبی و قومیتی خدشه دار شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار ترکیبی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکاست، تصریح کرد : دنیا دید که به برکت خون مطهر شهدا، نتیجه تمام دشمنی ها و کینه‍ توزی ها و راهبردهای نظام سلطه درمقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد و بی نتیجه ماند.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی ارتش امیر سرتیپ حاتمی مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش در یادواره شهدای منطقه مهدیه شهر همدان که در آستانه برگزاری دومین کنگره بزرگداشت ۸۰۰۰ هزار شهید والامقام این استان برگزار شد، گفت: اگر امروز در سپهر سیاست جهان، ایران اسلامی به عنوان یک کشو تاثیرگذار، قدرتمند و مستقل در مناسبات بین المللی حضوری تعیین کننده دارد و با وجود همه این دشمنی‍ها و کینه توزی‍ها روز به روز قدرتمندتر شده است، بی شک به برکت خون پاک شهیدانی است که رفتند تا ایران اسلامی برای همیشه تاریخ جاودانه و سربلند بماند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا به مبارزه و ائتلاف قدرت‍های شیطانی علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی با پیمان‍‌های خباثت آمیز علیه این نظام مردمی و الهی نمی‍‌خواهند که نورخدا و فرهنگ اهل بیت(ع) دراین کشور جلوه گر‍ و متجلی شود و تمام هدف‍شان این است که بر مقدرات و سرنوشت این ملت و کشور بزرگ مسلط شوند.

وی اضافه کرد: اما ملت ایران اراده ای دیگر دارد و می خواهد راه سرخ عاشورای حسینی (ع) را ادامه داده و به برکت خون ۲۳۰ هزار شهید ، فرهنگ متعالی اسلام دراین کشور حاکم شود .

امیر سرتیپ حاتمی افزود: بی شک هدف و فلسفه اصلی برگزاری یادواره‌های شهدا، شنیدن و فهم و درک پیام و سخن رسا و عالم گیر شهداست، مردانی که امنیت، وحدت، انسجام و عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل خون مطهر آن‍هاست.

وزیر سابق دفاع در تنیین پیام شهدا به ملت ایران ادامه داد: اولین پیام شهدا برای ما، نوع مواجهه عملی آن‍ها با ذات پروردگار عالم است که مصداق بارز گذشت، ایثار، ندیدن و به حساب نیاوردن خود و نفس است. پیام شهدا این است که اگر می خواهید خدا را از خودتان راضی کنید، باید خودتان را درمقابل اهداف الهی نادیده بگیرید که مصداق آن وجود مقدس حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفای ایشان بودند که حاضر شدند برای انجام رسالت و تکلیف الهی خود را فدا کنند تا اسلام بماند و آسیب نبیند.

 مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح، پیام دیگر شهدای ایران اسلامی را موضع آنها درمقابل دشمنان خدا و اسلام دانست و تصریح کرد:با مطالعه و مرور تفکر و اندیشه شهدا در می یابیم موضع نهایی شهدا، استقامت، از دشمن نترسیدن و نهراسیدن و در مقابل ‌دشمن به انفعال دچار نشدن و ایستادگی شجاعانه در برابر شیطان های خبیث عالم است و این پیام حیات‌بخش شهدا و نیاز امروز و همیشه‌ ملت ایران و همه‌ی آزادگان جهان در طول تاریخ است.‌

امیر سرتیپ حاتمی هدف اصلی دشمنان را ناامیدسازی، سرخورده ودرمانده کردن ملت ایران دانست و گفت: بزرگترین اشتباه این است که ما در قضایایی چون موضوع حقوق بشر، مسأله موشکی و پهپادی و قدرت دفاعی‌، دموکراسی و صندوق رای، محور مقاومت، حضور و قدرت منطقه ای ایران، تطهیر رژیم منحوس پهلوی، دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی، صنعت صلح آمیز و دانش هسته ای و ده ها مورد دیگر که دشمنان شروع به جنجال آفرینی، هوچی گری و دروغ پراکنی می کنند؛ عقب نشینی کرده و از هدف ها و آرمان‍های مقدس و متعالی ملت ایران کوتاه بیائیم .

امیر سرتیپ حاتمی، عاقبت ذلت و تسلیم شدن برخی سران کشورها درمقابل شیطان بزرگ آمریکا، همچون، قذافی، صدام، حسنی مبارک و... را مصادیق خیانت و بدعهدی سران کاخ سفید به این پادشاهان غرب‍زده و کشورهای هم پیمان خود در عرصه‍های بین المللی دانست.

وزیر سابق دفاع دیگر پیام مهم شهدا در این برهه حساس که دشمن با ابزار جنگ نرم درصدد ایجاد تفرقه و توطئه و برهم زدن وحدت جامعه است را حفظ اتّحاد، انسجام، یکپارچگی، اتّفاق بین صفوف ملت و مسئولین  که مهمترین عامل اقتدار ایران اسلامی و حفظ وحدت ملی است، دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد به هیچ قیمتی اتحاد ملی، مذهبی و قومیتی در کشور به بهانه های مختلف خدشه دار شود .

مشاورفرمانده معظم کل قوا دستاوردهای گران سنگ نظام اسلامی در سخت ترین شرایط تحریم را بی شمار دانست و افزود: پیام دیگر شهدا به ما استمرار پیشرفت‍های بومی و درون پایه کشور در عرصه‌ مختلف  کشور بویژه در حوزه های سیاسی، فرهنگی، علمی و فنّاورانه  و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی، عمرانی و دفاعی  در جهت  قطع وابستگی به قدرت‍ها، به دست جوانان ایرانی است، چرا‍که تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرد نظام سلطه از هیچ تحریم و فشاری علیه ملت ایران فروگذار نکرده و در حساس ترین برهه های تاریخی با اهرم فشار اقتصادی، علمی، سیاسی، و... در صدد شکستن مقاومت ملت ایران و به زانو در آوردن کشوراست .

امیر سرتیپ حاتمی بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی را اولویت های امروز آحاد ملت ایران در جنگ ترکیبی دانست و تصریح کرد: پیام دیگر شهدا به همه آحاد ملت و مسئولان، افزایش بصیرت و دشمن شناسی و شناخت ابزارهای دشمنی نظام استکبار است و ملت ما نقش خیانت نظام سلطه را درتحمیل جنگ هشت ساله، تحریم های ظالمانه، ترورهای ناجوانمردانه، به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای، تهاجم و شبیخون فرهنگی، جنگ نرم ، تولید و زایش گروه‍های جنایتکار و تروریستی داعش، شهادت مظلومانه شهید حاج قاسم سلیمانی و هزاران جنایت دیگر فراموش نکرده و نخواهند کرد.

مشاورفرمانده معظم کل قوا نقش جایگاه ولایت فقیه و امامین انقلاب را در اقتدار، شکوه و پیشرفت‍های کشور تعیین کننده دانست و‍ ادامه داد: پیام دیگر شهدا پشتیبانی تام از ولایت فقیه و جایگاه منیع رهبری نظام اسلامی، بعنوان ستون و محور اصلی انقلاب وجایگاه نائب امام عصر( عج ) بوده و از آن بعنوان سد محکم و نفوذ ناپذیری در مقابل استکبار و دشمنان اسلام  نام برده اند و در همین راستا دیدیم که  بزرگ‍ترین آرمان و پیام سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و شهید سپهبد صیاد شیرازی و همه شهدای انقلاب اسلامی، حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در جنگ تمام عیار ترکیبی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکاست، تصریح کرد: دنیا دید که به برکت خون مطهر شهدا نتیجه همه این دشمنی‍ها و کینه توزیی ها بی نتیجه ماند و تمام راهبردهای نظام سلطه درتحریم‍های ظالمانه، اعمال فشار سیاسی،‍ منزوی کردن ایران در عرصه جهانی، ایجاد اختلاف بین ایران و کشورهای همسایه، متوقف و محدود کردن فعالیت‍های صلح آمیز هسته ای، توسعه قدرت منطقه ای و گسترش عمق نفوذ منطقه ای ایران، عضویت در پیمان ها و ائتلاف های بزرگ جهانی، تحریم فروش نفت و ممانعت از حضو ایران در آمریکای جنوبی و آفریقا و ده ها عرصه تقابل دیگر در مقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا ابراز امیدواری کرد که این پرچمی که امروز ملت ایران با رهبری امام خامنه ای عزیز در دست گرفته است، همان طور که خداوند متعال در قرآن وعده داده به دست با کفایت صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسانیم.