عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به اخراج اساتید گفت: اخراج اساتید روتین است؛ هرکسی تخلفی کند باید با او برخورد شود. بیشتر یک فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی است.

عنابستانی: اساتید اخراجی ۶ یا ۷ نفر بیشتر نیستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به اخراج اساتید گفت: اخراج اساتید روتین است؛ هرکسی تخلفی کند باید با او برخورد شود. بیشتر یک فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی است.

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به اخراج اساتید گفت: «تصورم این است که بیشتر یک فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی است. بالاخره اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی هم مثل سایر کارمندان دولت از قانون مستثنی نیستند. اگر در جایی کسی خطایی می‌کند، حتما باید بر اساس قانونی با او برخورد شود.»

اساتید اخراجی ۶ یا ۷ نفر بیشتر نیستند

وی ادامه داد: «دلیل نمی‌شود کسی، چون استاد دانشگاه است هرکاری که خلاف قانون است انجام دهد و ساختار سیستم هم به این عنوان که استاد دانشگاه است، هیچ اقدامی نکند. اساتید دانشگاه خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند که در چارچوب نظام و قانون جمهوری اسلامی باید کار کنند. لیستی که به عنوان اساتید اخراج شده از این دولت منتشر شده است را من بررسی کرده‌ام و بیشتر یک فضاسازی است. ممکن است از این تعداد ۶ یا ۷ نفری در هیئت‌های تخلفات دانشگاه‌ها به دلیل اقدامات خلاف قانون معلق شده باشند، ولی در همان حد ۶ یا ۷ نفر است که امر عادی و روتینی است.»

عنابستانی افزود: «به هر حال در هر صنفی ممکن است یک نفر تخلفی انجام دهد و بر اساس ضوابط با او برخورد شود. ولی اینکه ما این را فضاسازی کنیم و اسامی کسانی که فوت کردند یا به صورت عادی بازنشسته شده‌اند و حتی کسی که پرونده قضایی دارد را به لیست بیاوریم، منصفانه نیست.»

این عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا اخراج وبرخورد با اساتیدی که جزو نخبگان کشور هستند، برای کشور تبعاتی ندارد، به دیده بان ایران گفت: «همه می‌توانند نخبه باشند، اما نخبگی دلیل تخلف نمی‌شود. هرکسی خلاف ضابطه عمل کرده باشد، قانونی بررسی می‌شود. نخبه بودن نمی‌تواند مانع اخراج شود، اساتید دانشگاه باید نظام و جمهوری اسلامی وفادار باشند»

اساتید دانشگاه باید در چارچوب جمهوری اسلامی کار کنند

نماینده سبزوار در مجلس یازدهم در ادامه مدعی شد: «کسانی که به عنوان حمایت از نخبگان و اساتید ۵۸ نفر را لیست کرده‌اند و هیاهو راه انداخته‌اند به نظرم دل‌شان به حال ۳ هزار نخبه‌ای که کاملا قانونی مراحل جذبشان را طی کرده بودند و در دولت روحانی با هیاهو و بدون دلیل تمام‌شان از دانشگاه‌ها اخراج شدند، بسوزد. آن‌ها نخبه نبودند؟ آن‌ها فرزندان این کشور نبودند؟ آن‌ها به درد نظام، مردم و توسعه علمی کشور نمی‌خوردند؟

 تعریف از نخبگی را باید ترجمه کنند که وقتی ۳ هزار نخبه مملکت که کاملا قانونی اقدامات جذب آن‌ها به عنوان هیات علمی انجام شده بود همه بیرون شدند، آن موقع کسی دلش به حال نخبگان، دانشگاه و توسعه علم اصلا نمی‌سوخت و صرفا کار سیاسی بود.»

اخراج اساتید روتین است؛ هرکسی تخلفی کند باید با او برخورد شود

وی در ادامه مدعی شد: «حال ۵۸ نفر را لیست کرده‌اند که حتما تمامش کذب محض و جریان‌سازی سیاسی است. فکر می‌کنم به دنبال فضاسازی نزدیک انتخابات مجلس هستند. در واقعیت هم اگر هر فردی تحت عنوان استاد دانشگاه یا هر جایگاه دیگری خلاف ضوابط عمل کند باید قوانین درموردش اعمال شود و کسی مستثنی نیست.»

عنابستانی در پاسخ به اینکه در بررسی‌هایی که در این مورد انجام داده به چه نتیجه‌ای رسیده است، گفت: «۶ یا ۷ نفر هستند که به دلایل متعددی که ممکن است درست یا غلط باشد، ولی بر اساس قانون، در هیات‌های تخلفات انتظامی دانشگاه‌ها معلق شدند.

دو سه نفر هم پرونده بیرون از دانشگاه داشتند. به نظرم خیلی مسئله حاد و عجیبی نیست و کاملا روتین است. حال ممکن است هیات تخلفات یک دانشگاه هم خطا کرده باشد که من دفاع نمی‌کنم، اما این مبنای هیاهو و جنجال علیه دولت نمی‌شود.»