وزارت کشور مراکش اعلام کرد که زلزله قدرتمندی اواخر شامگاه جمعه این کشور را لرزاند و دست کم ۲۹۶ کشته بر جای گذاشت.

زمین لرزه 7 ریشتری مراکش را لرزاند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت کشور مراکش اعلام کرد که زلزله قدرتمندی اواخر شامگاه جمعه این کشور را لرزاند و دست کم ۲۹۶ کشته بر جای گذاشت.

زلزله‌ای به برزگی ۷ ریشتر مناطقی از غرب مغرب را به لرزه در آورد، خبرنگار آناتولی اعلام کرد: این زلزله در ساعت یازده شب جمعه به وقت محلی به وقوع پیوسته است.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از مؤسسه ملی ژئوفیزیک مغرب اعلام کرد: مرکز این زلزله منطقه الحوز در جنوب غربی شهر مراکش بوده است.

خبرنگار شبکه الجزیره هم خبر داد که این یکی از شدیدترین زلزله‌هایی است که طی سال‌های اخیر در این کشور رخ داده است پیش از این زلزله‌هایی به بزرگی ۳ تا ۴ ریشتر در عمق دریا به وقوع می‌پیوستند.

شبکه اول تلویزیون مغرب هم اعلام کرد: زلزله خسارات مادی بسیار گسترده‌ای به بار آورده است، چند رسانه دیگر مغربی هم اعلام کردند که زلزله باعث فرو ریختن بسیاری از ساختمان‌ها در شهر مراکش (جنوب) شده است.

در حالی که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ویرانی گسترده ساختمان‌های مسکونی را نشان می‌دهند، برخی از خبرنگاران هم اعلام کردند بسیاری از مردم همچنان زیر آوار محبوس مانده و تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

مردم از بیم وقوع پس‌لرزه‌ها شب را در خیابان‌ها به صبح رساندند.

بر اساس آمار رسمی موقتی که روز شنبه وزارت کشور مغرب منتشر کرد، زلزله شدیدی که دیشب این کشور را لرزاند، ۲۹۶ کشته و ۱۵۳ زخمی بر جا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دارالبیضاء (کازابلانکا)، وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس آمار اولیه، این زمین لرزه به کشته شدن ۲۹۶ نفر در استان‌ها و مناطق الحوز، مراکش، کوارزازات Ouarzazate، ازیلال Azilal، شیشاوه و تارودانت منجر شده است.»

بر اساس گزارش مرکز زمین‌شناسی آمریکا (USGS)، این زمین‌لرزه به بزرگی 7 ریشتر اواخر شامگاه در مرکز مغرب روی داد.

یک مقام مغربی گفت ده‌ها نفر بر اثر زمین لرزه ۷ ریشتری در جنوب این کشور جان باخته‌اند.

به گفته منابع محلی، بیشتر جان‌باختگان ساکن مناطق صعب‌العبور هستند که دسترسی نیرو‌های امدادی به آن‌ها دشوار است.