سفیر ایران در کنیا از ارسال نخستین محموله گوشت از کنیا به سمت ایران خبر داده است

قیمت گوشت ارزان شد | قیمت گوشت گوساله و گوسفندی کیلویی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

/سفیر ایران در کنیا از ارسال نخستین محموله گوشت از کنیا به سمت ایران خبر داده است.

نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از آفریقا به سمت ایران ارسال شد، این خبری است که سفیر ایران در کنیا خبر داده و گفته است،‌محموله دوم هم فردا به سمت ایران ارسال خواهد شد.

جعفر برمکی سفیر ایران در برزیل امروز اعلام کرده است: « اولین محموله گوشت گوسفندی امروز از کنیا به مقصد ایران ارسال شد.» البته به میزان این محموله اشاره‌ای نشده است.

بر اساس گزارش تریدینگ اکونومیک ایران در سال 2010 هم ایران از کنیا گوشت وارد کرده بود.  ارزش کل صادرات کنیا به ایران در سال 2021 به رقم 19.83 میلیون دلار رسیده است. 

توافق واردات گوشت از کنیا، در سفر تیرماه رئیس جمهور به قاره آفریقا صورت گرفت در این سفر توافق هایی از جمله در حوزه های کشاورزی، دامداری بین ایران و سه کشور آفریقا، کنیا و اوگاندا انجام شد.

جعفر برمکی در این ارتباط در مطلبی نوشت :«خدا را شاکرم که پس از یک سال و نیم تلاش همکارانم در سفارت ایران در کنیا و دیگر عزیزان در شرکت جهاد استقلال، شاهد ارسال اولین محموله گوشت گرم گوسفندی به ایران باشیم. دومین محموله نیز فردا ارسال خواهد شد و محموله‌های دیگر بصورت مستمر در راه خواهد بود. ان‌شاءالله کاهش قیمت گوشت در کشور را شاهد باشیم.قابل توجه اینکه گونه غالب گوسفندی در کنیا، قره گل ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد کنیا شد و به Persian Black Head معروف است. امیدوارم طعم گوشت کنیایی مورد پسند مردم عزیز کشورم واقع شود.»

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی پیش از این گفته بود: می‌توانیم بخشی از نیاز پروتئینی کشور را به واسطه واردات از این کشورها تامین کنیم و در این راستا نیز توافقات و مذاکراتی برای واردات گوشت و دام زنده انجام شده و  طی ماه‌های آینده یعنی (مرداد و شهریور) واردات گوشت و دام از این کشورها انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص واردات گوشت از کنیا عنوان کرده بود که مرکز بهداشت جهانی دامپزشکی در قاره آفریقا در کنیا مستقر است و در کنیا همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. همچنین استانداردهای دامپزشکی آنها از بسیاری از کشورهای دیگر که با آنها تعاملات دامی داریم جلوتر است.