درپی خبرسازی ها درخصوص اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درخصوص سردار قاآنی، ناتوانی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ترویج اخبار کاذب مشخص شد.

ناتوانی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ترویج اخبار کاذب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درپی خبرسازی ها درخصوص اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درخصوص سردار قاآنی، ناتوانی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ترویج اخبار کاذب مشخص شد.

با بررسی های بعمل آمده در خصوص خبر سازی انجام شده در زمینه اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه مبنی بر نقش نیروی قدس و فرمانده آن در تحولات غرب آفریقا، نکات جالب زیر قابل توجه است:

١- مشخص شد نخستین بار این خبر کذب در تاریخ ٣ آگوست ٢٠٢٣ ( ١٢ مرداد ١۴٠٢) یعنی بیش از ۵٠ روز قبل  توسط سایت اسرائیلیmako منتشر شده است.

٢- در خبر کذب این رسانه اسرائیلی نکته ای درج شده است که از ناتوانی مزدوران رسانه ای این رژیم حتی در خبرسازی و یا بی انگیزه بودن آنها در انجام اقدامات سفارشی سرویس‌های امنیتی این رژیم حکایت می کند.در بخشی از این خبر کذب آمده است: "بنا به گزارش غیررسمی شب گذشته که توسط منابع دیگر تایید نشد، اسماعیل قاانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از طریق کشور همسایه، لیبی، به نیجر سفری محرمانه داشته است."همانگونه که اشاره رفت این رسانه اسرائیلی خود تایید می‌کند که این "گزارش غیر رسمی" توسط "منابع دیگر تایید نشده" است. 

٣-رژیم صهیونیستی که مدتهاست با بحران عمیق و چندلایه داخلی دست و پنجه نرم می کند، با روش‌های مختلف در صدد انحراف افکار عمومی جهانی از تحولات داخلی این رژیم و صدور بحران به خارج از سرزمین های اشغالی است.

۴- این خبر سازی پر ایراد رژیم صهیونیستی بطور آشکاری سیاست ایران هراسی مقامات امنیتی این کشور را نشان می‌دهد، به نحویکه بدون در نظر داشتن اینکه با این خبر سازی عملا قدرتمند بودن ایران و نقش آفرینی آن در آفریقا و در جایی که سالهای سال در حوزه نفوذ و قدرت کشورهای اروپایی از جمله فرانسه بوده است را تبلیغ می کنند، اما در یک سر درگمی رسانه ای و تحلیل اوضاع، به چنین اقدام نا موفقی دست زده اند.۵- اقدام عجیب دیگری که رژیم صهیونیستی در خلال این خبر سازی انجام داد، استفاده ابزاری از شرکا و حامیان خود میباشد، به نحوی که نشان داد برای رسیدن به اهداف رسانه ای خود حتی از انتساب یک خبر دروغ به سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ( یکی از رسمی ترین نهادهای اطلاع رسانی فرانسه) نیز ابایی ندارد.

ترجمه بخشی از گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی؛ گزارش: فرمانده سپاه قدس از نیجر بازدید کرد 

روسیه نه تنها فعالیت خود را در این منطقه و به طور کلی در قاره آفریقا افزایش می دهد، بلکه دو بازیگر قوی و بسیار تأثیرگذار دیگر در نقشه منطقه ای و جهانی به طور کلی در حال افزایش است. چین دائماً در تلاش است تا همکاری‌های خود را با کشورهای آفریقایی افزایش دهد، مانند ایران که مانند روسیه به دنبال همکاری اقتصادی و مشارکت در سایر زمینه‌ها - برای غلبه بر تحریم‌های غرب است. تنها چند هفته پیش، رئیس جمهور ابراهیم رئیسی یک سفر نسبتاً غیرمعمول به کشورهای شرق آفریقا انجام داد - اولین سفر در قاره برای یک رئیس جمهور ایران پس از احمدی نژاد.

بنا به گزارش غیررسمی شب گذشته که توسط منابع دیگر تایید نشد، اسماعیل قاانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پس از ورود به نیجر از طریق همسایه لیبی به نیجر سفری محرمانه داشته است. طی چند سال گذشته، تلاش های مکرر ایران برای افزایش نفوذ خود در کشورهای مختلف آفریقایی از جمله از طریق فعالیت های سپاه پاسداران گزارش شده است. حضور و نفوذ ایران در این منطقه عجیب و غافلگیرکننده نیست و فعالیت مشابهی به عنوان مثال در منطقه صحرای غربی با حمایت تهران از جبهه پولیساریو که برای استقلال از مراکش می جنگد و از جمله موارد دیگر ثبت شده و ، گزارش شده است که خود را به پهپادهای انتحاری ایرانی مسلح کرده است.