جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی صبح امروز (سه‌شنبه)، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. در ابتدای این دیدار نمایندگان جامعه نخبگان به ارائه دیدگاه و بیان نظراتشان خواهند پرداخت.

دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی صبح امروز (سه‌شنبه)، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. در ابتدای این دیدار نمایندگان جامعه نخبگان به ارائه دیدگاه و بیان نظراتشان خواهند پرداخت.

یاسین کیخا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های روز دوم سیزدهمین همایش ملی نخبگان گفت: برنامه روز دوم این همایش با دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری آغاز می‌شود و در حال حاضر حاضران آماده ورود به حسینیه بیت رهبری می‌شوند.

وی زمان آغاز برنامه را ساعت ۱۰ دانست و اظهار کرد: در این دیدار در ابتدا دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری سخنرانی خواهد داشت.

کیخا با بیان اینکه سخنرانی ۷ نفر از نخبگان از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: بعد از آن ما از بیانات مقام معظم رهبری بهره مند خواهیم شد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه در این دیدار ۷۰۰ نفر از نخبگان حضور دارند، یادآور شد: نخبگان حاضر در این همایش از میان دارندگان مدال طلای المپیاد دانش‌آموزی، رتبه‌های زیر ۱۰ آزمون سراسری امسال، دانشجویان و استادیاران جوان برتر طرح کاظمی آشتیانی، برترین‌های طرح پسا دکتری یا طرح شهید چمران، طرح شهید رضایی و طرح احمدی روشن هستند.

کیخا در خصوص سخنرانی نخبگان در دیدار با مقام معظم رهبری اظهار کرد: سخنرانی این نخبگان در حوزه‌هایی چون آلودگی هوا، بهداشت و درمان، علوم نوین مانند کوانتوم، خودرو به عنوان یکی از موضوعات کلیدی، کشاورزی و محرومیت‌زدایی است.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین همایش ملی نخبگان از روز گذشته دوشنبه ۲۴ مهر ماه با حضور رئیس جمهوری آغاز شد و طی آن با اهدای «جایزه کانون برگزیده تربیتی دانش‌آموزان نخبه انقلاب اسلامی (کانون دانا)» از ۳ کانون نخبه‌پرور برتر تقدیر شد.

تقدیر از «مادر نخبه‌پرور» بخش دیگری از این مراسم بود که از پری حجی‌زاده دوین مادر سید اسماعیل نصرالهی که علی‌رغم محدودیت‌های جسمانی‌ توانسته‌ است رتبه ۲۵ کنکور سال در رشته علوم انسانی را کسب کند، به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شد.

رونمایی از «جایزه بورس تحصیلی دانای ایران» (طرح حمایت از دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم) با حضور مسؤولین بخش دیگری از این مراسم بود.

همچنین از ۵ دانش‌آموز مستعد برتر تقدیر شد که اسامی آنها به این شرح است:

* محدثه عرب

* سمیه محمدی

* سید محمدمعین میرمحمدی

* مهدی کاظمی‌نژاد

* غزل گلستانی

در ادامه برگزاری این همایش دو روزه نخبگان و مستعدان برتر در بازدیدهای معنوی و علمی از نمایشگاه باغ‌موزه دفاع مقدس و نمایشگاه علمی و فناوری در iHit بازدید کردند.