پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«رای الیوم» در مطلبی به دلایل بمباران سنگین و جنون وار رژیم صهیونیستی نوار غزه پرداخته و آورده است: «گنج گمشده» این راز خشم اسرائیل در بمباران شدید علیه غزه و همان چیزی است که به شدت به دنبال یافتن آن هستند. اطلاعات مخفی و امنیتی در دست مقاومت افتاده و اسرار و طرح‌ها و نقشه‌هایی که منطقه را دگرگون می‌سازد و اشغالگران را مجبور به تغییر نقشه خود می کند. آنچه در دست مقاومت افتاده، چیست؟

این رسانه ادامه می‌دهد: غزه از روز اول شروع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری در معرض بمباران شدیدی قرار دارد که کل منطقه از سال‌های طولانی شاهد آن نبوده است. حجم ویرانی که جنگنده های اشغالگران اسراییلی برجای گذاشته‌اند، از حد فراتر رفته و حتی از آن به عنوان «هیروشیمای دوم» نام برده می‌شود.

این بمباران و ویرانی شدید فقط به خاطر تقویت قدرت مقاومت فلسطین و موفقیت آن در رخنه به مرزها و داخل شهرک های اطراف غزه و درگیری مستقیم با نظامیان اشغالگر و حتی به اسارت گرفتن شخصیت های امنیتی و نظامی در ارتش و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل نیست، بلکه اسرار دیگری دارد.

رسانه های صهیونیستی ساعاتی پس از حمله غافلگیرکننده بر این گنج امنیتی بسیار محرمانه و خطرناکی که در دست مقاومت افتاده است، تمرکز کردند، اما اندکی بعد به دستور مستقیم سرویس امنیتی رژیم اسرائیل به خاطر خطرناک و محرمانه بودن موضوع، بحث این پرونده قدغن شد.

رای الیوم اضافه می کند: تحلیل های نخست راجع به این موضوع حاکی از دستیابی رزمندگان گردان های القسام به این گنج خطرناک از داخل یکی از مراکز نظامی مجاور غزه در جریان عملیات طوفان الاقصی و انتقال آنها به غزه به شکل کاملا محرمانه است. به طور تلویحی، برخی فرماندهان القسام و سخنگوی آن از دستیابی به گنجی خبر دادند که چهره منطقه را به طور کلی تغییر و رژیم اسرائیل را به شدت در تنگنا قرار خواهد داد.

اما گنج مورد نظر چیست؟«نقشه تونل زیرزمینی غزه، مراکز نظامی مهم، شماره و محل جاسوسانی که به نفع رژیم اسرائیل فعالیت می‌کنند و بانک اهداف»، این جزئیات گنجی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران امور احتمال می‌دهند که به دست حماس افتاده و به عنوان برگه و اهرمی به مراتب قوی تر از اسیرانی است که در جریان عملیات به شهرک های اطراف غزه به چنگ آورده است.

به نوشته این روزنامه، اشغالگران صهیونیستی ادعا می‌کنند که به دنبال یافتن اسیرانی هستند که نزد مقاومت فلسطین است، اما واقعیت امر این است که این گنج امنیتی، دغدغه اصلی آن است و به همین علت کل منطقه را ویران می‌کنند تا این اطلاعات را به چنگ بیاورند یا آن را بسوزانند.

در همین حال، روزنامه ایندیپندنت به این موضوع پرداخته و به نقل از یک منبع جنبش حماس، آورده که این جنبش گنج امنیتی راهبردی هنگام حمله نیروهایش به مراکز صهیونیستی در مرز با غزه دست یافته است.

این منبع گفت: افسران سرویس اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در روز حمله حماس، آماده ملاقات با کارگران غزه که در سرزمین های اشغالی کار می کردند، با هدف دستیابی به اطلاعات درباره مقاومت فلسطین بودند که با حمله رزمندگان حماس به دفاتر آنها و به چنگ آوردن پرونده ها و سیستم های رایانه مخصوص آنها، غافلگیر شدند.

این منبع افزود: این سیستم ها حامل اطلاعات بسیار زیادی است به حدی که رمزگشایی و تحلیل آن به ماه‌ها زمان نیاز دارد. این حادثه هنگام حمله به گذرگاه «ایرز» رخ داده و نیروهای مقاومت افسرانی از سازمان جاسوسی اسرائیل را بازداشت کرده اند که در گذرگاهی حضور داشتند که کارگران فلسطینی که در داخل اراضی اشغالی از آن استفاده می‌کنند.

حماس به فهرست اسامی آنها که با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند و راههای ارتباط گیری با آنها و شیوه فعالیت و استقرار در غزه، دست یافته‌اند.

این منبع وابسته به حماس تاکید کرده که منتظر پایان جنگ است تا جاسوسان اسرائیلی را بازداشت کند و این یک ضربه امنیتی است که تاثیرش از حمله نظامی کمتر نیست.

منبع: تابناک