با تصویب مجلس، دولت مکلف به پرداخت ‌مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

دولت مکلف به پرداخت ‌مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند چ ماده ۸۸ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، کارکنان وزارت آموزش و پرورش می توانند به اختیار خود عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان یا حساب پس انداز کارکنان دولت را انتخاب کنند. در صورت جابه جایی بین حساب و صندوق مذکور صرفا برای یکبار وجوه پس انداز آنها به تفکیک سهم دولت، سهم مستخدم و سود حاصل از سرمایه گذاری به محل عضویت جدید انتقال می‌یابد.

کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و یا خواهند پذیرفت باید ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خودرا تا ۵ درصد به حساب صندوق واریز کنند و دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت نماید.

همچنین دولت مکلف است کلیه‌ مطالبات باقیمانده صندوق ذخیره فرهنگیان را طی اجرای این برنامه تخصیص و پرداخت نماید.

در جریان بررسی این بند، نجفی خواه نماینده دولت گفت: طبق قانون مجلس، دولت تا زمان تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نمی تواند سهم دولت را واریز کند لذا اینکه این مبلغ به عنوان مطالبه دولت در نظر گرفته شود، قابل قبول نیست چون دولت ممنوعیت قانونی برای پرداخت داشت.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز گفت: حرف دولت این است که به خاطر قانون مجلس امکان واریز سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداشته است لذا جزء دیون دولت محسوب نمی شود. اگر هم در برنامه بیاید از زمان اجرای برنامه به عنوان دیون محسوب می شود.

وی ادامه داد: تا قبل از مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت پرداخت سهم دولت در صندوق تا تصویب اساسنامه دولت باید بدهی را بپردازد اما بعد از مصوبه دیگر بدهی دولت نیست.