با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مباحث مربوط به ائتلاف و جزئیات ارائه لیست از سوی جریان‌های سیاسی نیز داغ‌تر شده است.

و سناریوی پیش روی جبهه پایداری؛ پیوستن به ائتلاف بر مبنای پیشرفت و کارآمدی یا شکاف بر اساس سهم‌خواهی؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: مرتضی آقاتهرانی، عضو شاخص جبهه پایداری از سویی سخن از گفت‌وگوی غیررسمی با رئیس مجلس به‌عنوان شخصیت محوری ائتلاف اصولگرایان کرده، به‌نحوی‌که گویا این گفت‌وگو به‌عنوان نمادی از میل به ائتلاف مجدد ابراز شده و از سوی دیگر به سیاق پاییز و ابتدای زمستان ۹۸ از فهرست مستقل سخن گفته و از آمادگی برای معرفی چنین فهرستی بحث شده است.

بر اساس اظهارات آقاتهرانی، می‌توان گفت که او به‌صورت واضح از گفت‌وگو برای ائتلاف خبر می‌دهد و این موضوع در صورت تبدیل شدن به راهبرد می‌تواند تبدیل به یک تفاهم رسمی و پیوستن جبهه پایداری به فرایند ائتلاف اصولگرایان در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی (شانا) شود.

باید منتظر ماند تا رویکرد این حزب را در انتخابات جدید مشاهده کرد که آیا تغییری خواهد داشت یا اینکه همچنان با ادبیات نامزد اصلح موازی شانا پیش خواهد رفت. طبیعتا حالت دوم می‌تواند زمینه ایجاد شکاف را فراهم کند.

تجربه نشان داده هیچ‌گاه جریانات انقلابی با شرط گذاشتن و لیست جداگانه ارائه‌دادن نتوانسته‌اند پیروز هماوردهای سیاسی در کشور باشند و این پذیرش سلایق مختلف در بین نیروهای انقلابی، حتی در ‌مسیر بعد از انتخابات نیز مثمرثمر بوده است.