فعالان سیاسی و رسانه‌ای نسبت به سخنان عجیب منصوره معصومی‌اصل واکنش‌های منفی بسیاری نشان دادند.

واکنش‌ها به سخنان مهمان یک برنامه تلویزیونی؛ این کشور برای همه ایرانیان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سخنان منصوره معصومی‌اصل که به عنوان کارشناس به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود مبنی براینکه مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

سعید آجورلو در این باره نوشت: « نمونه دقیق ادبیاتی که جز طرد کردن و راندن و تخریب حرف و سخن دیگری ندارد. از چنین تفکری انتظار ساختن نباید داشت. شکاف خلق می کند تا زیست سیاسی خود را دوام دهد. صفت چنین ادبیاتی هر چه باشد، انقلابی نیست».

سید محمود رضوی هم نوشت: «حزب‌‌اللهی، شهدا و جانبازانی هستند که بی‌ادعا جان و تن خود را فدای مملکت و تک تک ملت ایران کردند، نه این‌ها که ادعای مالکیت مملکت را دارند».

مهدی کشتدار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه نیز در این خصوص نوشت: تقصیر آن خانم نیست، کسی که با علم به سابقه فرد مورد اشاره او را روی آنتن زنده می‌برد باید پاسخگو باشد. آنتن زنده شوخی‌بردار نیست».

واکنش محمد رهبری هم چنین آورد: «این مملکت مال همه ایرانی‌ها با همه تکثر و تفاوتشان هست؛ که حزب‌اللهی‌هایی مثل این خانم هم اقلیتی از آن را شکل می‌دهند».

 

 

 

محمدجواد آذری جهرمی هم نسبت به سخنان معصومی‌اصل واکنش نشان داد و نوشت: «مملکت که فقط متعلق به حزب‌اللهی‌ها نیست؛ در این کشور عزیزانی از سایر ادیان و مذاهب هم زندگی می کنند، علاوه بر آن جمعی از مسلمانان هم اعتقاد به آنچه که عده ای خود حزب الهی خوانده می گویند، ندارند. ایران متعلق به همه این عزیزان هم هست. هر چند برای ایامی عده ای سیاست را خالص سازی کردند، اما یقینا ملت به آنها اجازه خالص سازی مملکت را نخواهد داد».

سید محمدعلی ابطحی هم نوشت: «نمیشناسمشون اما مملکت را مال خودشان می‌دانند و بس. حضور ایشان هم در تلویزیون کار خوبی است. باید مردم با این تفکرات هم آشنا شوند.  اما خدا کند که مسئولان کشور باور نکنند. بدانند ایران مال ایرانی‌هاست».

کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک خانمی را آورده‌اند و با حرارت تمام به شبکه افق انتقاد می‌کند که چرا یکی دو نفر  شخصیت غیراصولگرا آورده‌اند و با آنها مصاحبه کرده‌اند. او با حرارت خیلی بیشتر ادامه می‌دهد که این مملکت مال حزب‌الهی‌هاست. احتمالا او آنقدر می‌داند ملت یعنی چه. اما مثل خیلی از همفکرانش اعتقادی به این مفهوم ندارد و اصلا چیزی به نام ملت را قبول ندارند. می‌خواهند با این شعارها همه چیز را قبضه کنند و سند شش دانگ قدرت را به نام خودشان بزنند. مملکت متعلق به ملت است. همه آحاد ملت با هر دین و عقیده و تحصیل و درآمد و جنسیت و قومیت و... به یک اندازه صاحب مملکت ‌اند. مملکت متعلق به هیچ گروهی نیست. متعلق به ملت است. خیلی وقت است که یک عده‌ای با دستاویز کردن ارزش‌های محترمی مانند مفاهیم دینی، خودشان را صاحب مملکت یا صاحب‌تر می‌دانند و به خودشان اجازه می‌دهند با این بهانه‌های واهی و بی‌پایه مردم ر از قدرت برانند و به سلطه خویش درآورند. مملکت و حاکمیت مطلقا مطلقا از آن تمام ملت است. می‌شود مجلس و دولت را به انحصار  گروه‌های خاص درآورد، مملکت را اما نه. می‌شود زمین و جنگل و خانه و کارخانه را مصادره کرد، مملکت را از ملت اما نه».