مراسم ترحیم همسر آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

مراسم ترحیم همسر آیت‌الله جنتی با حضور مقامات و چهره‌های سیاسی برگزار شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراسم ترحیم همسر آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این مراسم محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، آیت‌الله خاتمی، آیت‌الله حسینی‌ بوشهری و آیت‌الله کعبی از هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و تعدادی از نمایندگان این مجلس، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعداد دیگری از شخصیت‌ها و مقامات کشوری همچون آیت‌الله امامی کاشانی حضور داشتند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در این مراسم با اشاره به آیه ۹۶ سوره نحل اظهار کرد: هر انسان دارای دو جنبه زمینی و ملکوتی است؛ جنبه زمینی یا مُلکی انسان با مرگ پایان می‌یابد اما جنبه ملکوتی انسان ابدی است و با مرگ پایان نمی‌یابد که برخی دارای جنبه ملکوتی سعادتمندانه و برخی دارای جنبه ملکوتی شقاوتمندانه هستند.

وی براساس همین آیه از قرآن کریم عنوان کرد: هر فرد به هر میزان که اعمالش خدایی باشد، باقی می‌ماند و به هر میزان که خدایی نباشد، از بین می‌رود و تباه می‌شود؛ این موضوع تنها به انسان‌ها اختصاص ندارد. مسجد قبا ماندنی شد اما مسجد ضرار افتتاح نشد و حتی پیامبر اکرم (ص) عمار را فرستادند تا مسجد را تخریب کنند.

این عضو فقیه شورای نگهبان درباره انقلاب اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب خدایی به تمام معنا بود؛ بدین معنا که رهبر، مردم، شعارها و انگیزه‌ها الهی بودند. امام خمینی (ره) فرمودند که تمام مقصد ما، مکتب ماست.

وی با انتقاد از برخی افراد که عنوان می‌کنند انقلاب در سراشیبی سقوط قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی مردم بزرگ ایران در حال صعود است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آینده این انقلاب از گذشته‌اش روشن‌تر خواهد بود. انقلابی که الهی باشد در سراشیبی سقوط نبوده و نخواهد بود. نهضت اسلامی مردم ایران همچون خورشید درخشیده و خواهد درخشید.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین در ابتدای صحبت‌هایش به مجاهدت‌های آیت‌الله جنتی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره کرد و گفت: صبر و شکیبایی ایشان در برابر حوادث و اتفاقات بی‌نظیر است و این فقیه بزرگوار همواره در طول زندگی خود مجاهدانه زیسته‌اند.